Min mammavardag

Aj aj aj! Någon slutade prenumerara på min blogg efter inlägget om mina pelargonier!!!

Nu ska jag ta mig tid att göra en utmaning osm jag har dels tiggt mig till av Utlandsmamman och även fått av Duracellmamman. Det handlar om att visa hur min vardag ser ut. På samma sätt som tidningen Mama intervjuar den kändismamman som är i tidningen.


utmaning_kopiera

Så här ser en dag ut för Fru Wojtowicz:

06.30 - Klockan börjar ringa och jag börjar snooza!
 
06.45 - Jag inser att jag måste gå upp! Väcker Emilia som numera sover i sitt rum varje natt. Lägger fram kläder till henne och hon klär sig själv. Hoppar in i duschen.

07.00 - Raffa och Leonie kommer upp, lite segare än resten av familjen. Jag har plockat fram kläder till Leonie och Raffa hjälper henne på med dessa.

07.45 - Alla är klara och vi åker mot dagis. Raffa har då ätit hemma, barnen äter på dagis och jag tar med macka till kontoret. Vem som hämtar och lämnar beror på säsong på vårt företag. Jan-juni brukar vi dela rakt av det som passar för dagen. Sep-Dec är det oftast jag som både hämtar och lämnar.

08.00 - Barnen lämnas på dagis. De går på samma dagis och samma avdelning numera vilket är superskönt. Leonie började först på ett annat dagis en bit där ifrån pga platsbrist och det var ett evigt åkande varje dag

08.15 - Jag kommer till jobbet. "Minglar" lite med montörerna, får iväg dem på jobb, kokar kaffe, äter min macka och gör dagens första blogginlägg. Kollar även på Bloglovin vad ni andra har gjort. Har sällan tid att lämna kommentarer, men läser vad ni har skrivit.

09.00 - Påbörjar mitt jobb. Jag sköter all bokföring, löner, fakturering, skatter. Har inkommande telefon till företaget och tar emot alla beställningar (förhoppningsvis!), bokar alla jobb till montörer, sköter lager och reservdelar. Tillsammans med Raffa och Anders sköter jag framtidsplaner, annonsering och ev utställningar, event och mässor.

12.00 - Äter lunch. Ibland äter jag ensam på kontoret och bloggar samtidigt, ibland blir det lunch ute med kunder eller montörer.

16.00 - Åker från jobbet och hämtar barnen. Oftast följer någon kompis till barnen med hem. Ev handlar vi på vägen hem. Eftermiddagen ägnas åt lek, bad, städning och matlagning.

18.00 - Middag serveras, ett evigt tjatande på barnen att de ska äta!
 
18.30 - Jag plockar undan och städar efter maten. Raffa ser på Tv och myser med barnen.

19.00 - Pyjamaser på och tänder borstas. Oftast lägger Raffa Leonie och jag lägger Emilia. Vi försöker turas om men det brukar bli på det vanliga sättet! Raffa läser för Leonie och somnar oftast bredvid henne. Jag läser en bok för Emilia och har med min bärbara dator. Hon och jag läser Charlotte Perellis blogg. Emilia vill gärna se varje dag vad Charlotte har gjort och vilka klänningar hon har haft på sig! Jag ligger på golvet i hennes björnkudde tills hon somnar. Läser åter igen bloggar via Bloglovin.

19.30 - Här är det nu egentid som gäller. Tvättar och viker ( ytterst sällan) tvätt, läser GP, dricker kaffe.
Ser ibland på Tv men oftast numera hamnar jag framför datorn igen och bloggar. Nu har jag tid att lämna kommentarer hos Er. Letar också efter resor, ringer vänner eller gör annat skoj.

23.00 - Helst bör jag vara i säng vid denna tid. Läser varje kväll innnan jag somnar.

23.00-06.30 Sover och tar hand om Leonie som fortfarande inte sover hela nätter!

Utmanar ALLA som läser min blogg att göra en liknande lista. Lämna gärna en kommentar hos mig att ni gjort den så att jag kan gå in och läsa om er dag!

Detta tog lång tid så nu måste jag VERKLIGEN JOBBA!
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Duracellmamman

asg



Någon som kanske kände sig träffad på Tantvarningen och tog illa vid sig??! ;-D



Kul att du tog tag i utmaningen!! Tycker det är super intreassant att läsa om hur andras dagar ser ut!



Önskar Dig en jätte mysig Tisdag!!



Massor av kramar!!!



2009-01-27 @ 10:33:02
URL: http://duracellmamman.se/
Postat av: utlandsmamman

Klart jag vill läsa!! TACK för att du svarade :)

Förra året hade jag mina barn på samma dagis - det var UNDERBART! Nu går dottern i skolan, så det är ett evigt åkande precis som du skriver.

Skrattar gott åt ditt och Emilias gemensamma bloggintresse haha!



Ha en bra dag!

2009-01-27 @ 11:21:16
URL: http://utlandsmamman.blogspot.com/
Postat av: Monica

Redan publiserad!:)på ett ungefär så ser mitt liv ut så här..välkommen in och läs.;)

Må gott

2009-01-27 @ 11:48:32
URL: http://www.helamittliv.blogspot.com
Postat av: Elin

Jag har antagit utmaningen :)



Ha en bra dag!

Elin

2009-01-27 @ 12:13:53
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Helena

Utmaningen antagen! Ha det gott!

2009-01-27 @ 14:04:05
URL: http://aragornsfru.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej tjejen! Hoppas allt är bra med dig?! Och tusen tack för din röst hos lattepappan :)



Jag antar utmaningen, har bara haft så stressigt sista två dagarna men i morgon då dyker den upp på min blogg! Hoppas du haft en fin kväll. Kram Jenny

2009-01-28 @ 22:57:20
URL: http://jennyn.blogg.se/

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback