Bad och nattning


Här hade jag tidigare en bild av mina tjejer när de badade.
Valde efter viss tråkig information att plocka bort bilden!






Lyckades få en bild när bägge sitter ner. Man måste ju vara försiktig när det gäller nakna barn, vilket är väldigt synd. Finns ju nästan inget sötare än nakna barn som badar, och att man som vanlig medmänniska ska behöva styra sin egen blogg efter idioter som lyckas få tag i det mesta är fruktansvärt synd!


Både jag och Leonie är nybadade. Hon blev supertrött efter en lång dag på dagis, lek med grannen Nils direkt efter, och sedan ett bad. Raffa nattar henne nu och Emilia ligger och väntar på att det ska bli hennes tur. Både ville ha sin pappa idag så själv dricker jag kaffe och bloggar!


Idag bad bägge barnen att få gå och sova redan vid 18,15. Inte vanligt att de ber själva om det. Leonie har just slutat sova på dagis och det är lite tungt för henne nu på eftermiddagarna.
Jag fick hem mitt armband idag från Bracy.se. Först blev jag lite missnöjd då det såg väldigt litet ut. Jag kan inte själv knäppa på det. Raffa fick dock på det och då sitter det lagom hårt. Det är väldigt lätt och inte alls så klumpigt som en del armband med hängen kan vara, vilket är jobbigt när man som jag sitter med en dator hela dagarna. 
Med min beställning fick jag en kod som gör att man får 10% på en beställning hos Bracys. Vill någon beställa något så hojta till så kan ni få min rabatt. Jag har nog fyllt min kvot för shopping denna lön ( tur att det kommer ny på fredag)

Fick just sms om att jag  måste titta på kanal 5 idag kl 20.00. I något program ska de tydligen installera en Daikin värmepump hos någon och det är ju det vi håller på med hela dagarna.
Får se om de är lika duktiga som "mina killar" 

Nu har Emilia tröttnat på att vänta på Raffa ( han har nog somnat hos Leonie) så nu duger visst jag.
Får kila iväg till henne.
Hon hälsar god natt till alla.
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: malin

Vilka sötnosar :)

2009-01-21 @ 19:11:57
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: sessan ☆

Vad mysigt med badkar saknar det

Härliga bilder på både barnen & dig ;D



Väntar i spänning på din första intervju & visst kan du låna bild på bloggen!!



Njut kvällen

2009-01-21 @ 20:00:11
URL: http://sessanochprinsessan.com
Postat av: Judit

Åh va sött "bara pappa" haha.. men vilken duktig flicka som "gav upp" och ville sova.. Jag menar, barn i min närhet vill vara vakna så länge som möjligt!



Måste ju hålla med dig i början av din text :( så otroligt trist! Men söta är dem barnen dina.. så fint hår, haha!





(Godnatt :) och sov gott Emilia)

2009-01-21 @ 20:17:44
URL: http://elektron.blogg.se/
Postat av: Duracellmamman

Tack själv!! Super kul att få prata med dig!!



Ja man ska nog vara lite försiktig med badbilder... många galningar här ute :-(



Jätte snyggt armband! Men någon intervju hittade jag inte :-( Ränkar med att den finns inne senare ikväll. Underbar bild på Er från bröllopsdagen förresten!! Så mysigt att bo på samma hotel varje år :-D



Har Ni kollat Vietnamn??! Vi själva har varit super sugna på en resa dit, ska tydligen vara som Thailand innan turismen hittade dit.



Kikar in snart igen... ska bara städa o tvätta lite först.



Kramis!

2009-01-21 @ 20:17:49
URL: http://duracellmamman.se/t
Postat av: Rebecca

Ja det är grymt skönt, mellan augusti till november låg mitt gymkort med i lådan och skräpade, var förkyld med feber var och varannan vecka. Men det är skönt när man kommer igång igen.

Vilket härligt badkar ni har. Håller med om barnbilder, man måste passa sig och det är sjukt.

Absolut får du lägga till mig på blogglistan, känner mig hedrad. Ska med ta itu med att göra en sådan.

Ha en fortsatt skön kväll.

Kram

2009-01-21 @ 20:19:56
URL: http://cheeky.webblogg.se/cheeky
Postat av: Anonym

Några sitter framför en fet brasa & lyxar & några måste tända en kandelaber för att få värme.... Klass skillnad eller? fniss



Ha ha, Frustrerte fruer ja!! Vad sjutton heter dom på Svenska da?

Ja ja, det säger u lite om hur up to date jag är med den serien.....



Norska ja, Vad tycker du fex att dom kallar Astrid Madicken för Marikken?? Fel fel fel & Alfons Åberg, han heter Albert Åberg liksom... Du förstår att Svenska författares böcker måste vara på Svenska i detta huset!!



Mys vidare hjärtat



Jag skulle önskat jag hade ett glas rött i kväll, men det är tomt gitt!!

2009-01-21 @ 20:34:27
Postat av: sweetmama

Är det armbandet vimmelmamman designat ?

Kan du mäta hur långt det är men eftersom jag oftast behöver lite mer längd blir jag lite osäker om jag kan ha det.

Kram

2009-01-21 @ 20:39:13
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Sill-Britt

Oj, jag har inte hängt med och kollat mejlen osv. Klart du får ta en bild, det är bara att rycka vad du vill från bloggen.

2009-01-21 @ 21:18:54
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar
Postat av: Agnieszka

ja det är riktigt synd att man inte kan lägga ut vilka bilder man vill.... tragiskt att det finns psykfall som inte kan låta barn vara...

kramar

2009-01-21 @ 22:02:16
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Ähmmm

Tycker du inte att Emilia är lik Graf-sisters?

Är du säker på att du varit helt trogen mot mig när "vårt" barn liknar nån annan...tjej!!!....

2009-01-22 @ 01:42:53
Postat av: Louise i Gbg

Vilka söta döttrar :-)



& jättefint armband! Jag gillar smycken men har svårt för armband då jag inte gillar när de hänger ned på handen liksom så skall jag gilla dem krävs de att de sitter tajt som det du köpt.



/L

2009-01-22 @ 08:55:00

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback