Året börjar strålande bra!



Det blir nog en bra grillsäsong för vi har börjat året med att tända grillen! Solen har strålat här i Göteborg och vi hade en underbar dag ute. Lena och Daniel och deras döttrar Ella och Alva kom hit och tillsammans med grannarna tog vi en promenad. När vi kom tillbaka grillade vi korv med bröd och åt även resten av svärmors rödbetssoppa. Härligt när kylan biter i kinderna. Nu är vi inne och vet ni vad, Raffa och barnen tittar på Mamma Mia!

Vi har bestämt att vår årliga resa blir med Lena och Daniel och det ser vi verkligen fram emot. Ev blir det två veckor till Guadalope, men andra alternativ finns på tapeten. Vi ska ses någon kväll snart och planera var och när.
Lena är en av mina absolut grymmaste vänner. Hon är så cool och lugnet själv. Hon, och även Daniel, är kockar så det är henne jag ringer när jag kör fast här hemma. Hon ställer alltid upp och har en förmåga att lösningar på det mesta. När vi skulle döpa Leonie och jag höll på att planera detta dop ringde Lena mig en dag. Hon hörde på mig att jag inte var helt ok, och att den berömda väggen var nära. Utan att jag bad om det tog hon över hela dopet. Handlade, fixade underbara pajer, dukade och styrde upp ALLT åt mig.
- Ta det lugnt Åsa, andas nu. Jag fixar detta!
Vänner som henne växer inte på träd och jag är grymt lycklig att hon är min vän.
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Vicki

Vad härligt med sådan vänner!! Är era barn jämn gamla?



Brukar ni åka på semester 1gång om året tillsammans?



Så ni gillar att grilla?? Det gör vi med jag var så sugen på det. Fast vi har inte gjort det ännu men det blir någon dag. Långt innan våren i alla fall.



Ha det bra,Vicki

2009-01-01 @ 18:23:15
URL: http://fotbollsvicki.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Ååå grillning hade inte suttit fel!

Underbart med sådana vänner, som du sa- de växer inte på träd!

Gott nytt år!

Kram

2009-01-01 @ 18:47:44
URL: http://cheeky.zoomin.se
Postat av: Ann-Louise [En bulle ur ugnen]

Vilken härlig första dag på året! Det är helt fantastiskt underbart med sådana vänner. :)



Kramelikram och ha en härlig kväll!

2009-01-01 @ 20:28:41
URL: http://annlouise.blogg.se/
Postat av: Helen

Gud så mysigt det ser ut med en ute dag och korvgrillning. Missade ju svärmors soppa ( glömde visst bort ) . Ja Lenas dop pajer var suveränt goda, dom smakar jag gärna flera gånger. Kram

2009-01-02 @ 09:17:11
URL: http://famstenstroms.bogg.se
Postat av: Marcus

Vill varna lite för Guadelope. Det kallas för rainalope för att det regnar så mycket där. När vi seglade i karibien för 3 år sen så var det enda stället som det regnade på och då dessutom båda de dagarna vi var där..



Jag tror mer på 185 000 kr resan till Maldiverna:)

2009-01-05 @ 00:59:36

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback