Välkommen till Evelinas värld!


Dags att presentera dagens bloggare. Idag för ni möta Evelina
Fastnade för hennes blogg eftersom hon hade så fina bröllopsbilder. Evelina är nygift sedan i somras.

Se vad Evelina säger om blogglivet!



När startade du din blogg och varför?


Jag började blogga i mars 2007 för att jag ville skriva av mig om mina tankar och funderingar, om min vardag och mitt liv! Bloggen blev snabbt en bröllopsblogg inför vår stora dag den 9 juli 2008. När jag sedan blev fru och bytte efternamn ville jag även byta bloggnamn eftersom min första bloggadress innehöll mitt dåvarande efternamn. Så min nuvarande blogg startades kring bröllopet för att symbolisera en nystart i livet.


Hur ofta uppdaterar du din blogg?

Varje dag och hur många inlägg det blir beror på hur mycket jag har att skriva om helt enkelt :-). Ibland blir det 3 inlägg, ibland 7! Nu när jag är arbetslös efter flytten till småland blir det såklart mer tid över till bloggen.


Hur många läsare har du per dag och vad har du gjort för att få alla dessa läsare?

Det är lite olika, har en stadig läsarkrets på 900-1000 unika besökare om dagen men det kan variera något beroende på vilken dag det är och om jag varit flitig på att kommentera hos andra till exempel. Jag har inte gjort nåt speciellt för att få läsare förutom att uppdatera ofta, och ofta kommentera de bloggar jag besöker.


Hur mycket tid lägger du på din blogg?

min blogg lägger jag inte så jättemycket tid, det beror på antalet inlägg och kommentarer. Jag gillar att läsa andras bloggar och att kika tillbaka på de bloggar som lämnar en kommentar hos mig så där försvinner mest tid :-).


Har du egna favoritbloggar som du följer?

Jag läser en hel del bloggar, ja :-)... Jag gillar personliga bloggar som innehåller mycket bilder! Några finns bland mina länkar men min absoluta favoritblogg är nog prinsessansdagbok.com. Bloggkommentatorerna.se tycker jag är en rolig blogg också, där kan man få en summering och uppdatering om vad som händer i bloggvärlden.


Vad är det mest positiva och negativa med att driva en blogg?

Det mest positiva är nog att det fungerar som en sorts terapi för mig, jag bearbetar dagen genom att sätta ord på och skriva ner vad jag känner och vad som händer i mitt liv. Det är kul att kunna titta tillbaka också, det blir ju som en dagbok! Det mest negativa... Ja det måste vara all negativitet och elaka kommentarer som jag tror de flesta bloggare råkar ut för nån gång, vissa mer än andra. Jag förstår verkligen inte varför man skriver nåt som man vet sårar personen i fråga. Man kan såklart inte tycka likadant hela tiden, men har man inget snällt att säga kan man väl lika gärna låta bli? Om man inte gillar en blogg, eller stör sig på bloggaren så måste man ju inte läsa, varför inte lägga tiden på nåt man blir glad av istället då?


Vad är din drivkraft?

Drivkraft till att blogga? Hm, det måste vara att jag som sagt mår bra av att skriva, men också alla underbara läsare som läser, tycker till och skriver fina saker.


Vad tycker din familj och vänner om att du bloggar?

Eftersom vi bor en bit bort från hela vår familj och släkt, tror jag att de tycker det är bra att jag bloggar? Då kan de ju hålla koll på vad jag har för mig, haha... Själv önskar jag såklart att jag kunde få samma inblick i deras vardag ;-)!


Vad du får din inspiration ifrån?

Jag skriver ju om mig och mitt liv, så livet i sig är nog en inspirationskälla antar jag.


Vad har du har för tips för andra som vill nå framgång i sitt bloggande?

Skriv om nåt du brinner för, som gör att skrivandet blir naturligt och känns kul. Uppdatera ofta, men inte oftare än du känner att inläggen blir givande och roliga att läsa. Var dig själv, skriv för dig själv och skriv framför allt för att det är roligt. Det kommer märkas och gör förhoppningsvis så att de som kikar in vill komma tillbaka.


Hur ser din framtid ut som bloggare och har du några mål med bloggen?

Jag bloggar så länge det är roligt, och så länge jag tycker att fördelarna är fler än nackdelarna! Jag har inga direkta mål med bloggen, förrutom att alltid komma ihåg att jag bloggar för mig själv i första hand och för att det är kul!


Tack Evelina för att du ville vara med hos mig!

Hos Diana hittar ni idag en intervju med Angelica
Kika gärna in där också.
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: sessan ☆

Å Evelina är en av mina främsta favotit bloggerskor ;D

Kul att se intervju med henne!!!



KRAM

2009-02-09 @ 17:33:54
URL: http://sessanochprinsessan.com
Postat av: Mamma Melissa

Ja, hennes blogg är kanon! Och de är så söta hon och hennes man!:.)

2009-02-09 @ 18:02:51
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Emelie

Kika gärna in på min blogg..

jag skriver om att vara mamma till en dotter och allt som här min vardag till :)

2009-02-10 @ 10:50:56
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
Postat av: Angelica

Ja, Evelinas blogg är verkligen underbart fin!! Dom där bröllopsbilderna får en ju att bli nykär igen.

2009-02-10 @ 20:52:33
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: MALIN

Bra svar och bra frågor! =)

2009-02-12 @ 09:28:46
URL: http://haschplanta.blogg.se/

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback