Vår fredagkväll


När det är helg får barnen somna i soffan, så bär vi dem in till sina sängar. Barnen tycker det är jättekul att få somna där och vi föräldrar kan lata oss i soffan. Alla är nöjda!


Det blev ett långt uppehåll för att vara mig på denna blogg. Arbetsdagen gick i ett och så snart jag kom hem somnade jag! Underbart skönt att sova en stund uppe på sängen. Nu har vi ätit vår buffè och tittat på första delan av Let`s Dance. Ikväll måste det vara George som får åka hem, han dansar ju inte alls. Carl Jan är väl heller ingen vidare dansare men han vinner ju på sin charm. Nicklas får för mycket kritik enligt mig, och Laila och Morgan är grymma.

Idag hände en rätt kul grej på jobbet. En kund ringde upp mig och var skitsur. Han väntade på vår montör som enligt honom skulle vara på plats kl 11.00. Jag hade kl 13.00 på schemat, men insåg snabbt att det mycket väl kunde vara vi som strulat till det hela. Allt har varit lite upp och ned sedan jag var sjuk och detta att alla andra får ta mina uppgifter gör att det varit lite för många kockar inblandade. Jag försökte lugna ner kunden, förklara läget, ursäkta oss och göra det bästa av det hela. Förklarade ärligt att det var dåligt av oss och berättade om situationen. Han ansåg att vårt företag var mycket oseriöst och var ytterst otrevlig. Till slut köpte han läget och Björn åkte ut till kunden.
När jag var i affären efter jobbet ringer kunden igen. Jag kände igen hans nummer och var lite nervös när jag svarade. Han ringde för att be om ursäkt! Han var så otroligt nöjd med Björns arbete och han insåg att han hade varit allt för hård mot mig. Avslutade med att han var mycket nöjd med hur vårt företag skötte sig.
Man blir så glad över liknande samtal. Det händer sällan men jag har fått några samtal tidigare där kunder ursäktat sig.

Min nya blogg är egentligen klar och jag skulle kunna lägga ut den nu. Vill bara ha ett sista klartecken från Duracellmamman att allt funkar när ni går in där. Eventuellt återkommer jag ikväll, annars kommer den i morgon.

I morgon ska vi även ha 40 års fest här hemma för Raffa. Barnen ska sova hos Tess och Daniel, som på söndagen även ska ta med dem till farfar och Anette i Falkenberg. Då får jag hela dagen till att återhämta mig och förbereda vår resa.

Hoppas ni alla har en trevlig fredagkväll
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Elin

Skönt att han ringde tillbaka och var nöjd med jobbet!



Håller med dig om Let´s Dance. Jag hoppas nog på att Morgan vinner, medan sambon håller på Laila :)



Ha en fin kväll!

Kram Elin

2009-02-20 @ 22:21:21
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Helen

Vad härligt med människor som kan stå för att dom har varit otrevliga. Förstår att det värmde. Hoppas att ni får en jätte kul dag i morgon och att ni kan njuta av eran barn lediga tid också. Kram

2009-02-20 @ 22:49:21
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: sessan ☆

Tack sötaste hjärtat...

Idag har jag varit så där att jag helst vill ringa mamma & gråta lite....

fy farao vilket skit jag dragit på mig nu :(

Hoppas att jag är mycket bättre i morgon!!



Å vad jag längtar att få se din nya blogg ;D VÄNTAR



Puss

2009-02-20 @ 23:09:36
URL: http://sessanochprinsessan.com
Postat av: utlandsmamman

jag kom in för att kopiera adressen för att lägga in dig bland favoriterna (bättre sent än aldrig...) så är du just på väg att byta domän ;)

Okej, jag väntar till imorgon då! Kram

2009-02-20 @ 23:10:53
URL: http://utlandsmamman.blogspot.com/
Postat av: Monica

Missade Lets dance i kväll..en annan jobbade..men jag så uppgörelsen när jag kom hem..tja Morgan och Laila still going strong!:) Spännande med nya bloggen..ser framemot den. Må gott..kram

2009-02-20 @ 23:58:24
URL: http://www.helamittliv.blogspot.com
Postat av: LINDA | ddisconnected

söt unge :)

2009-02-21 @ 09:08:22
URL: http://ddisconnected.blogg.se/
Postat av: Terese

Kikar in. Kolla gärna in min blogg med :-)

Trevlig helg!

2009-02-21 @ 09:31:35
URL: http://meandhim.blogg.se/
Postat av: Angelica E

Hej , ville bara titta in och detta kanske blir sista inlägget på din gamla blogg ;D



Finns gulliga människor överallt, och man kommer långt med lite vänlighet!



Många kramisar



AngelicaE

2009-02-21 @ 09:44:29
URL: http://angelicaee.blogspot.com

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback