Dagens intervju!


Idag har jag intervjuat Emma, ytterligare en blogg jag läser och gillar.
En blandad blogg där man kan hitta det mesta att läsa om
Läs här vad hon säger om blogglivet!




När startade du din blogg och varför?

Det började sommaren 2007.. Någon av mina vänner hade en enklare blogg och vi andra i vänskapskretsen startade också varsina mest för att kunna förmedla våra vardagar för varandrar. Under den sommaren var många på resande fot så det blev lite av en öppen dagbok. Augusti 2008 började jag blogga lite mer seriöst och 10 december samma år startade jag Emma Härnqvist/Perfektion.

  

Hur ofta uppdaterar du din blogg?

De beror på om jag arbetar under dagen eller inte men tre till fem inlägg per dag tror jag att det brukar vara.


Hur många läsare har du per dag och vad har du gjort för att få alla dessa läsare?

Jag vet inte vad jag har gjort egentligen för att få läsare.. Men jag läser många bloggar och kommenterar där jag känner för. Jag antar att det är så många har hittat till mig. Jag har mellan 3200-3700 unika läsare i veckan.. En bra början i alla fall.

  

Hur mycket tid lägger du på din blogg?

Om du skulle fråga mina nära så tycker de nog att jag lägger för mycke tid på bloggandet. Men även det är olika beroende på hur aktiv jag har varit med att svara på kommentarer. Sen så tar det en del tid att läsa alla favoriter och även uppdatera.

  

Har du egna favoritbloggar som du följer?

Jag följer många men favoriterna är Lupum, Mamma Melissa, Pyttis, Karin Olofsson och Fashion Stars

  

Vad är det mest positiva och negativa med att driva en blogg?

Det positiva är det positiva och det negativa det negativa. Jag vet egentligen inte, men det mest negativa är väl allas förutfattade meningar om bloggare.

  

Vad är din drivkraft?

Alla underbara läsare, såklart!

  

Vad tycker din familj och vänner om att du bloggar?

Det är delade meningar, inget negativt om det jag skriver eller liknande, mest att det tar en del tid.

  

Vad du får din inspiration ifrån?

Om du menar inspirationen till inläggen så är det ju helt utifrån min egna vardag. Har ingen speciell inspirations-källa.

  

Vad har du har för tips för andra som vill nå framgång i sitt bloggande?

Skriv intressant och var ödmjuk. Jag föredrar bloggare som recenserar och skriver ur sina egna perspektiv. Inga "klipp-och-klistra".

  

Hur ser din framtid ut som bloggare och har du några mål med bloggen?

Det är det ingen som vet.. Och jag hoppas inte på något speciellt. Jag tycker bara att det är väldigt, väldigt roligt. Speciellt att läsa alla kommentarer..

Tack Emma för att du ville vara med!

Hos Diana hittar ni idag en intervju med  Imilk
Kika gärna in där också!

Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Elin

Det är ingen brådska, gör den när du har tid :)



Vad händer annars idag?



2009-02-04 @ 14:19:58
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Emma Härnqvist/Perfektion

Oh så roligt :)

2009-02-04 @ 15:52:51
URL: http://perfektion.blogg.se/
Postat av: Duracellmamman

Har aldrig varit inne hos henne, ska genast springa dit! Bra intervju!!



Kramis!!

2009-02-05 @ 00:15:46
URL: http://duracellmamman.se/

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback