Tvättstugan - mitt hobbyrum!

Sedan ombygget av vårt hus har vi en lite enkel tvättstuga i anslutning till köket. Tidigare fanns tvättstugan i källaren och då kändes det som ett helt projekt att tvätta. Nu kan man slänga in en tvätt medan mat lagar mat! Raffa kallar det för mitt hobbyrum!
I en månads tid har min tvättmaskin varit trasig, som sedan visade sig bero på det strömfall vi haft i huset.
Jävla fortum, jag betalar så mycket elräkningar att jag borde äga aktier hos dom, och ändå får jag inte den spänning jag behöver! Idag har de allfall äntligen fixat det och nu har jag fullt upp. Två vuxna och två barn skapar lite smutstvätt på en månad!
Just nu är jag villig att hålla med Raffa, det är verkligen mitt hobbyrum just nu. Njuter av att få köra tvätt efter tvätt.

Nu behöver jag bara lite hjälp. Det är inte helt komplett i detta rum och det jag främst behöver/vill ha är ett skåp att sätta på väggen som innehåller en strykbräda. Var hittar jag det?
Min tvättstuga är inte allt för stor så det ska vara så smalt och litet som möjligt, men med ett normalstort strykbräde i.
Väggarna är vitkaklade och där skulle jag gärna ha något roligt som piffar upp lite. Gärna något som rymmer lite förvaring. Någon som har några tips eller idèer på vad jag kan ha där?

Tar tacksamt emot alla förslag och ideèr på netsidor där jag kan få lite inspiration!
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Dafe

Tja, jag vill minnas att Myresjökök hade ett sådant skåp när vi byggde vårt hus för tre år sen, de har säkert fortfarande. Antar att du redan kollat Ikea?

2008-09-23 @ 21:26:03
URL: http://dafe.blogg.se/

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback