Varför köper alla en värmepump på vintern?

Samma visa varje år....
Nu är det oktober och det är först då svenska folket inser att det även i år kommer en vinter! Vår branch är precis som med dubbdäck, deklarationer, julklappar mm.
ALLA vet att det är SAMMA datum varje år, likt faan ska ALLA utföra det i sista sekund. Jag får så roliga kommentarer varje dag när jag ringer för att boka montering.

- oj, kommer ni inte förren om tre veckor. Jag vill ju ha min pump nu!
- Det vore ju bra om ni kom innan vintern kommer ( beställ på sommaren då!)
- Det börjar bli kallt i huset och jag behöver den nu ( Vad har du värmt dig med de senaste 40 åren då?)
- Hur ska jag hinna spara pengar om ni inte kommer förren om tre veckor ( Du ska spara pengar i ca 15 år, inte bara 3 v!)

Värst var nog tanten som skällde ut mig i august förra sommaren bär vi inte kunde komma förren om 2 veckor. Jag hade henne på telefon samtidigt som jag gick ute i solen i bara kjol och linne.

- Du kan inte mena att jag ska behöva vänta så länge. Ska jag värma mig med värmeljus tills dess eller hur har du tänkt!

Tänk så mycket enklare det hade varit om sveriges befolkning köpte pumpar under hela året.
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback