Mera mat!

Tänke ge lite mattips igen!
Det är ju ganske svårt att fota mat men jag gör så gott jag kan. Viktigaste är ju att det är gott och det kan jag lova att det är!

Vi åkte tillbaka till Göteborg i lördags eftermiddag och när vi kom hem fixa vi till en buffè, så som vi brukar göra på fredagar egentligen. Nu var vi så sena så vi fick inte tag i några skaldjur utan passade på att göra lite annat gott.

På denna bild ser ni Serano skinka ( Spansk variant av Parma) som jag har fyllt med en blandning av Philadelphia ost, inlagd paprika, salt och peppar. Man kan även rosta färsk paprika men detta går fortast.
Underbart gott. I bakgrunden ligger den ljuvliga tryffelsalamin!


Kokade även en kronärtskocka med några skivor citron och lite färsk timjan. Skär först bort en bit av roten och toppen på kockan. Kocka tills den känns mjuk. Servera med rumstempererat smör som man kan smaksätta med extra flingsalt.



Gjorde även minichevretoastar.
Grillade små brödbitar med chevreost på, la upp på ruccola och ringlade Acasiahonung över. Superenkelt och jättegott!




Ställde fram hela buffèn vid TV:n och kollade på nya "Stjärnor på is". Tyckte det var jättekul och de var ju så duktiga för att vara första gången. Jag har nog en speciell kärlek till de som heter Rafael för jag kunde knappt andas när han kom in på isen :)
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback