Känner mig som pippin i Kalle Anka på julafton!

Ja, inte har jag legat i soffan på jobbet allafall!
Jag får inget slut på mina "TO DO" listor! För varje montering jag bokar, ramlar det in ytterligare 3 nya! Jag borde vara jätteglad eftersom firman går strålande bra, och det är jag också, men jag hinner ju inte med.
Jobbade mellan 07.00 - 17.00 och nu när barnen sover är det bara att sätta igång igen! Raffa har somnat med Leonie men jag ska snart väcka honom så han får hjälpa mig.

Har idag fått två olika offerter på en ny bil som vi kan köpa in till jobbet! Ska kolla igenom dom och bestämma mig vilken det blir. Vi har i ca 2 månader lyckats med att dela på en bil mellan Raffa och en montör. Det har sparat oss massor av pengar, men det gör ju allt väldigt krångligt. Får vi in en bil till kan det hjälpa en hel del.

Läste just ett mail från en kund som har köpt en luft/vatten anläggning som vi ska montera om tre veckor. Nu har hon ytterligare frågor och är lite tveksam. Hennes vän har kommit med påståenden som inte stämmer så bra och detta gör att hon tvekar. Normalt sätt hade jag satt Raffa på att jobba järnet på att få henne till att fullfölja sitt köp. Just nu känner jag bara för att skriva till henne att hennes kompis har rätt, vi blåser henne, och avsluta affären. Det skulle frigöra två dagar på två montörer, men så kan jag ju inte heller göra!  Man vill ju ändå sälja och hennes kompis har inte rätt i det han skriver. Min stolthet vill få visa att vi kan det vi gör, montera hennes pump och få henne nöjd idag och resten av livet :)

Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Marcus

Om montören tar Raffas bil och Raffa går runt till sina jobb så kan han få god mat igen:)



Vad kul att det går så bra!

Testa att be om e-mailadress och/eller mobilnr till kunderna. Skicka e-mail eller SMS med föreslagen monteringstid som kund bara behöver svara ja på om tid passar. Alternativt låt montörer boka sina jobb själva. De sitter ju ändå i bilen en bra stund varje dag.

2008-10-17 @ 20:00:52

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback