Dagens lösning på nattning av barn!

Vi har "råkat" vänja barnen vid att vi ligger hos dom tills de somnar. Det är ju väldigt mysigt och går jättebra när det finns två föräldrar hemma. MEN, en dag som denna förbannar jag detta dumma påhitt! Normalt sett om jag är ensam med tjejerna så lägger jag Leonie först, vilket vanligtvis tar ca 15 min, och under tiden tittar Emilia på någon film. Det är ju väldigt svårt om jag skulle behöva lägga Emilia först för Leonie fattar ju inte att hon inte kan springa runt å leka under tiden eller komma in till Emilias rum.
Idag gick jag in med Leonie och läste "Matilda mus" och gav henne välling. Låg bredvid henne säkert 20 min och hon bara babblade och åmade sig! Emilia var skittrött och tappade tålamodet av att vänta på sin tur, och kom in flera gånger och undrade när jag var klar. Varje gång hon kom in blev Leonie ännu piggare. 
Till slut fick jag säga till Leonie att hon fick ligga ensam och sova för nu måste jag natta Emilia. La mig hos Emilia och läste Matilda mus för andra gången. Leonie ligger självklart inte still i sin säng utan kommer till oss hela tiden och babblar.

Detta blev lösningen!


 



Tänk om de sover så bra ihop att de inte ens kommer in till mig inatt?
Jag som är ensam hemma, kanske jag som får smyga in till dom istället :)
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Marcus

Är inte det där Raffas säng?

2008-10-21 @ 19:20:38

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback