Varför bloggar jag?

Har funderat lite den senaste tiden på varför jag startade min blogg?
Det känns ju inte riktigt som om jag har för lite att göra så att jag behöver fylla på mitt liv med mer TO DO :)
Vill jag bli en känd "BlondinBella"?
Vill jag främja mitt ego med massa kommentarer om att jag har en fin blogg?
Saknar jag uppmärksamhet?
Har jag ett liv som är intressant att dela med sig av?

Vet inte till 100% svaret på dessa frågor men jag gillar att blogga! Jag har inget behov att att bli någon BlondiBella men jag skulle nog bli väldigt glad om många läste det jag skrev och trivdes på min sida.
Att få kommentarer på bloggen är SUPERKUL men det finns ju också de kommentarer som är mindre roliga. Har fått en del påhopp på vissa saker som jag skrivit. Jag kan ta att folk tycker olika men när man kommer med idiotkommentarer och gör det anonymt så raderar jag direkt!

Hur gör de som helt plötsligt har tusentals läsare varje dag? Var kommer allt folk ifrån?
Orkar man med att få hundratals kommentarer med både beröm och kritik, samt mängder av frågor?
Är detta bloggande något som jag kommer garva ihjäl mig åt om 2 år och undra vad faan jag höll på med?

Måste det finnas en röd tråd genom en blogg? Antingen är det en positiv blogg med inredningstips, mode och gulligull eller så kan man vara mer som "Fotbollsfrun" som spyr galla över allt och alla hela dagarna, vilket är väldigt roligt att läsa. Kan jag ena dagen visa gulliga familjebilder, peppa till träning osv, för att andra dagen spy ur mig något ur mitt liv?
Eller är det så att de som läser min blogg fått en uppfattning om mig nu och den bör jag upprätthålla?
Trogna läsare kanske sätter kaffet i halsen om jag helt plötsligt visar att jag är lite bitchig?

Läser en del andras bloggar och ser att de med många besökare ofta har tävlingar och frågestunder i sina bloggar. Är det det man ska göra för att få fler besökare och i så fall, jag ska också börja med det då för att få mer uppmärksamhet?

Läste just på Dianas blogg där jag är en av de nominerade till Årets blogg hos henne. Någon som hette Niclas, som jag inte vet vem det är har nominerat mig för att han tycker att jag har det hårt som faan just nu!
Undrar vem han är och vad han har för uppfattning om mig :)
Han har allfall rätt, mitt liv är hårt som faan just nu.
Kanske jag helt plötsligt byter inriktning på min blogg och döper om den till "Kylteknikerfru" och börjar spy galla istället :)




Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback