Vardagslyx

Vilken härlig eftermiddag vi fick!
Pratade med min kompis ( och gamla servitriskollega) Anne idag och hon frågade om inte jag och barnen ville möte upp på Restaurang Farellis och äta lite. Blev så glad över förslaget att spontant få vardagslyxa lite.
Hämtade barnen tidigt och vi gick hem och bytte kläder och gav oss iväg in till stan.
Vi hade så jättetrevligt och barnen skötte sig så bra. Jag åt Farellis goda Club Sandwich och alla barn delade på en pizza. Vi var där redan vid 17 - tiden och då passar det ju perfekt att vara på restaurang med barn! 


Vi med Anne, Elin, Klara och lilla Ida som vi bara ser huvudet av!


Alla barnen fick varsin ballong när vi skulle gå hem och blev superglada.


För ca 8 år sedan satt jag och Malin ( vår andra servitriskompis) på Farellis och väntade in Anne som hade varit i Aspen och jobbat som privatkock åt en MYCKET rik kvinna. Hon hade varit borta ca 4 månader och vi längtade efter att hon skulle komma. På den tiden hade man inte mycket förpliktelser utan det var självklart att Anne skulle bege sig direkt till Farellis så snart planet landat!
Medan vi satt där kom bartendern fram till oss och bjöd på en shot, från killen i baren. Jag var artig nog att gå fram och tacka och tyckte mig då känna igen honom. Det visade sig att han var kylmontör och hade fixat kylarna på restaurang "Hos Pelle" där vi tre tjejer jobbade!
Under de närmaste veckorna träffade jag denna kille ett flertal gånger och varje gång flirtade han som faan med mig ( vilket han fortfarande förnekar!) Det roliga var att han aldrig kände igen mig! Varje gång slutade det med att han sa: Det är ju DU!
Eftet det kom han ofta till "Hos Pelle" och satt där i baren, och det tog inte så lång tid innan vi faktiskt var ett par!

Det är givetvis min kära man Rafael jag talar om ♥

Ps. När vi gifte oss i februari detta år hade vi vår fest på Farellis!
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Annelie

Hahaha, tänk att männen har sååå svårt att erkänna när de flörtar.

Min man flörtade för fullt innan jag sa till honom "lägg ner, du är för ung".. :o))

Vi träffades via nätet för 6.5 år sedan.

Han är inte såå mycké yngre än mig, "endast" 5 år, men jag hade svårt för det när han började att flörta... fniss

Men TUR att vi fortsatte att ha kontakten i alla fall.. för nå gudomligare man hade jag nog inte blivit gift med.. // Annelie

2008-11-07 @ 07:20:37
URL: http://minegen65.blogspot.com

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback