Underbar eftermiddag som slutade i tårar.

Jag, Karin och Caroline ( mina grannar) tog med oss barnen för en promenad ner till Nordgården där vi skulle mysa med fika ute på deras gård. Tyvärr var Nordgården som vanligt en besvikelse! Nordården är ett underbart ställe med fyra små gamla röda trähus som ligger runt en innergård. Ett är restaurang, ett är bageri, ett inredningsbutik och en blombutik, med andra ord ett perfekt ställe som skulle kunna vara konstant knökat med folk. Tyvärr är service så katastrofal att det inte finns ord för det. Personalrekrytering är inte deras starka sida. Jag har gjort mängder av försök under fem år och aldrig varit nöjd. Har heller aldrig träffat någon som är nöjd. Det får mitt hjärta att gråta när ett ställe med så stor potential missköts på det sättet. Gud vad jag skulle vilja köpa loss stället och visa Billdalsborna hur ett ställe ska skötas! Vem vet, en dag kanske jag lämnar mina värmepumpar och går tillbaka till restaurangvärlden!
Vi valde istället att köpa med oss fikabröd och satt sedan på min altan hemma och fika.



En trött Leonie med napp i sin vagn och Emilia på kickbike!




Kaffe ( och en skvätt Baileys ) med morotskaka i solskenet på min altan!

När alla hade gått och jag skulle duka av fick jag vansinnigt ont bak i svanskotan. Det stålade ner i benen och en timme senare fick jag ringa hem Raffa, som jobbade på mässan. Jag kunde knappt stå på benen och var väldigt yr. Ville inte vara ensam hemma med två barn. Nu ligger jag i sängen sedan han kom hem och det känns lite bättre. Har tagit en Voltaren och det hjälpte en del. Tycker ändå att det är lite otäckt för jag vet inte vad det är och hur jag ska må i morgon. Blir det inte bra får jag nog uppsöka läkare.
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Jenny

Hoppas det inte är någon fara nu, krya på dig.. Kram

2008-11-02 @ 20:39:21
URL: http://smulis74.blogg.se/
Postat av: evans

Vad obehagligt det låter! Verkar lite ischias-aktigt :/ (Stavas det så? Svenskfröken vet inte...)

2008-11-02 @ 21:32:55
URL: http://evans.blogg.se/
Postat av: Marcus

Kan bara hålla med dig om Norgården! Senast när vi hälsade på er i somras gick vi efter att ha suttit i över en kvart och ingen behagade komma och fråga om vi ville beställa. Det var inte första gången man gått därifrån besviken. Skit i pumparna och köp stället!!



Angående ryggen så måste det antingen:

1) Varit dålig Bailys

2 Eller alldeles för lite Bailys

2008-11-03 @ 15:46:10

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback