Ny dag - nya utmaningar!

Oj vad det var tungt att kliva upp 06.10 idag men när man väl kommer iväg är det ganska mysigt!
Skönt att vara så ensam på vägarna istället för trafikköer och toppen att vara på plats när montörerna ramlar in. Vi börjar alla på jobbet känna av hur mycket det är att göra och nu känner jag att ganska många är lättirriterade och bägaren rinner över snabbt. Hade ett kort möte med några killar i morse och vi enades om att vi nog bör ha en träff alla snart där alla får prata ut!
Tycker det blir jobbigast för mig för min roll är ju "spindeln i nätet" så alla klagomål, kritik och gnäll kommer ALLTID till mig.
Innan jag blev ägare av detta företag var jag servitris och i den branchen är det en självklarhet att kunden alltid har rätt. Jag vet inte hur många gånger jag har upplevt att gäster är fruktansvärt otrevliga och att min chef alltid stått på deras sida. Det var oerhört frustrerande ibland att gäster i stort sätt kan spotta på mig och min chef då väljer att bjuda på en dessert! Lovade mig själv att om jag någonsin blev chef eller ägde eget så skulle jag ALLTID stå på den anställdes sida. Sedan ska man självklart vara trevlig mot sina gäster/kunder och man kan ta en disskution med den anställde MEN aldrig förnedra en anställd! 
När jag får klagomål ( väldigt sällan, måste jag poängtera) räknar jag alltid med att min montör har en anledning till att han gjort som han gjort. Jag ber ber alltid att få återkomma till kunden när jag pratat med min montör. 
Jag hoppas "mina killar" känner att jag alltid backar upp dem. Utan killarna vore vårt företag ingenting och jag är otroligt tacksam att jag har dem. 

Nu ska jag ta tag i lite tråkigheter!  
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback