Ullared - ett underbart helvete!


I fredags tog jag det märkliga beslutet att åka ENSAM MED TVÅ BARN till Ullared! Frågade mig själv 1 miljard gånger om detta verkligen var ett noga övervägt beslut men valde att åka trots att jag insåg att jag skulle bli idiot på köpet.
Millan hade varit där i veckan (ensam) och hittat massor av fina och billiga grejer och det ville jag också ha.

Alltså, mitt största problem när jag ska handla med bägge barnen är att de bägge vill sitta i vagnen, vilket gör att jag knappt kan handla något för vagnen är full redan innan jag har kommit in i affären!
Nu har Leonie även insett hur kul det är ( för henne ) att kasta ut alla grejer som jag lägger i vagnen. Dessutom slåss de hela tiden om vilka saker de ska hålla i vagnen.
Ullared börjar ju med alla schampon, tvålar och rengöringsmedel vilket jag då fyllde vagnen med. Kanon, då kan ju barnen faktiskt roa sig med under resten av turen att hälla ut dessa grejer.....
Jag tycker själv att jag har världens mest underbara barn men de förvandlas till monster när vi handla ihop.

Jag for runt som en jojjo på Ullared och var klar med allt inom 1 timme, mer fick det ju inte plats med i vagnen.
Nästa gång jag åker lämnar jag barnen hemma!

Vi åkte sedan vidare till Linda och Amelie som bor i Varberg. Linda är min underbara kompis som jag lärde känna på mammagruppen när vi väntade Emilia och Amelie. Barnen är födda med 11 dagars mellanrum!
Linda är grymt duktig på inredning och jag blir så avis varje gång jag är hos henne. Hon har det så fint hemma.
Jag stjäl massor av ideèr och gör likadant hemma hos mig sen:)

Raffa kom och hämtade Leonie så vi fick vara själva med de stora barnen. Inte ofta jag gör något ensam med Emilia och det var verkligen trevligt.
På kvällen gick vi på restaurang och åt god mat och sedan var vi på stan och kollade på raggarbilar!
Det var någon raggarbilscortege i Varberg och massor av folk på gatorna!

Här är våra tjejer på restaurangen i väntan på mat!



På lördagen var vi runt i Varberg och shoppade! Sommarens rea är kanon!
På väg tillbaka kom Linda på en sista affär som vi skulle besöka. En inredningsaffär som hade hur mycket som helst att köpa och, det bästa av allt, 50% PÅ ALLT I BUTIKEN!
JAG STORHANDLADE!

Har nu ställt upp mina fina saker är det blev så fint. Nu fattas bara min hallmöbel som jag tänkt bygga själv! Får väl återkomma med hur det blir!

Här är Leonie nybadad och lycklig!




Köpte Mia Thörnbloms bok till Linda idag! Enligt Mia är det att anse som en kärleksgåva att få den från någon.
Hoppas Linda läser och tar till sig. Linda, glöm inte att skriva i din bok ;)

Nu till mina ord för dagen:

Jag är väldigt nöjd med att jag kan säga till alla att jag gått upp 5 kg och att jag just nu inte bryr mig. Jag är bra som jag är och kommer ta tag i dessa kilon när det känns bra för mig.

Tack för att jag fick lära känna Linda, en underbar människa!

Hjälp mig att ta tag i ovan nämnda kilon, för helt nöjd är jag faktiskt inte! 
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback