Vinnaren är utsedd!



Jag har nu dragit en vinnare av den lyxiga bodyshowern från Mary Kay!

Vinnare blev ERIKA !
Ett stort GRATTIS till dig. Besök gärna hennes trevliga blogg.

Hör av dig till mig Erika med din adress så skickar jag din vinst ♥


Under nästa vecka hoppas jag att kunna dra igång min andra tävlin här!
Då kommer du kunna vinna ett personlig smycke från KE Design
Jag har själv ett halsband från henne som jag bär dagligen. På mina brickor står det Emilia, Leonie och Rafael!

Om du inte vill missa något inlägg från mig så klicka på Bloglovin ikonen till vänster i menyraden.
Då prenumererar du på mina inlägg!
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Cecilia

Kul med nån som hade lite egha åsikter :)

Jag förstår vad du menar också, för hade jag vart arbetsgivare så hade jag velat att man skulle vara ärlig.. men tror du inte att chanserna minskar att få ett jobb om man skulle säga att man var sugen på att skaffa barn när frågan kommer? Av erfarenhet från många arbetsintervjuer så kan jag säga att när jag börgade säga att jag inte ville ha barn, så har jag aldrig blivit nekad ett jobb (4 arbeten).

Men det är ett så känsligt tema.. måste erkänna att till och med JAG hade tyckt att det hade vart jobbigt att anställa en om man vet att den kommer att gå på permission snart. Då hade jag letat efter en annan. Arbets-livet är ju orättvist för att det är ju faktiskt så att det inte lönar sig att anställa en gravid kvinna :(

Tack för kommentaren :D Kul att få en kommentar från en som ÄR arbetsgivare!

Ha en fin dag

2008-12-07 @ 21:51:01
URL: http://ceciliabizzi.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Ja det är ju precis det jag menar. Man anställer ofta hellre en som inte är likely att bli gravid. Det betyder ju inte att arbetsgivaren är elak eller ignorant, utan att det ÄR orättvist. Att säga att man är sugen på att skaffa barn snart när frågan kommer är inte smart, då minskar du chanserna att få jobbet.. självklart är inte alla arbetsgivare likadana men män (lite generalisering) har en tendens att göra detta oftare, välja bort kvinnor för att dom kanske blir gravida. Även om inte företaget förlorar pengar på en gravid kvinna, så leder det till extra arbete med att hitta vikarie för henne när hon går på permission.

Vad är det för bransh du jobbar i? :)

2008-12-07 @ 22:17:03
URL: http://ceciliabizzi.blogg.se/
Postat av: Härligheter enligt Erika

*snabbt sprang jag in hit och vet du vad??? Jag blev så glad!!!

Ett stort tack!!!!

E-postar dig på stört!

Erika

2008-12-08 @ 16:20:37
URL: http://www.metrobloggen.se/harligheter
Postat av: Härligheter enligt Erika

Vännan, jag har inte din e-post så jag kan inte e-posta dig!

Hör av dig antingen till bloggen eller till mig [email protected]

Kramar

Erika

2008-12-08 @ 16:26:10
URL: http://www.metrobloggen.se/harligheter
Postat av: Härligheter enligt Erika

Skrev just ett inlägg!

Erika

2008-12-08 @ 21:24:23
URL: http://www.metrobloggen.se/harligheter

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback