Familjen Wojtowicz årskrönika 2008

Nu när det närmar sig ett avslut för 2008 tänkte jag sammanfatta vad som hänt under vårt år. Året bjöd på både härligheter och en del tunga stunder.


Under årets första månader var det ganska tufft för oss på företaget. Två av tre montörer miste körkortet och med det försvann en hel del intäkter, dessvärre försvann inte lika mycket kostnader. Vi slet ganska ordentligt en tid.

Februari bjöd däremot på årets bästa dag under 2008. Den16/2 blev jag Fru Wojtowicz. Vi kom med kort varsel på att vi skulle gifta oss innan vår inbokade resa till Kap Verde och på tre veckor roddade vi ihop ett bröllop. Inbjudan gick ut via sms och vi hade ingen traditionell bröllopsfest. Efter en otroligt vacker cermoni i kyrkan, återvände vi till Hotell Avalon där vi hade bokat en underbar svit. Där togs foton och vi hade lite förfest med några av våra närmsta vänner. Därefter åt vi middag på Thörnströms kök och sedan var det fest på Joe Farellis och Deep hela natten. Hit fick alla som ville komma. Jag dansade runt till 04.30 i min klänning ( som inte var så fin efteråt) och natten avslutades på Burger King!
 


Herr och Fru Wojtowicz. Bilden tagen på Hotell Avalon.


En vecka efter vårt bröllop reser vi till Kap Verde tillsammans med Pernilla, Marcus och deras Bella.
I två veckor njöt vi för fullt av sol, bad och lata dagar.


Jag och barnen har en heldag i slottsskogen tillsammans med Millan och hennes döttrar Jennifer och Felica.


Under 2007 byggdes vårt hus om ordentligt och vi har under 2008 fortsatt att slutföra en del projekt. En hel del är ännu inte klart, bla en bastu och relaxavdelning nere i källaren.


Jag målar den delen av huset som är utbyggd. Vi tog en annan färg en den vi hade innan så nästa sommar måste vi fortsätta att måla om resten av huset! Slitigt jobb men väldigt kul, jag älskar att måla!


Sommaren bjöd på mängder av trevliga dagar och vädret var hyfsat för det mesta. Eftersom vi alltid lämnar Sverige för en långresa under våren, brukar vi alltid vara hemma under sommaren. Bor man i hus på landet och vädret är bra kan jag lika gärna vara hemma. Vårt företag gick bra under slutet av våren och både Raffa och jag kände att vi kunde slappna av ordentligt under sommaren. Vi var lediga ganska lång tid under sommaren och fick njuta massor.


Leonie har just ätit glass och gungar på vår uppfart!


Jag och Emilia tog en tur till Varberg och besökte våra vänner Linda och Amelie.
På kvällen var vi på restaurang och cyklade sedan runt i stan och njöt kvällen.



Under 2008 flyttade farfar och Anette till Falkenberg och det var ju inte fel!
De bor ca 10 min gångpromenad från denna strand!



Vi besökte även våra grannar Almgrens på deras sommarställe utanför Lysekil.
De bor otroligt fint och vi kunde bada, grilla och åka vattenskidor



Från vårt hus tar det ca 25 minuter att gå ner till havet och det gjorde vi väldigt ofta. Tog med oss lunch och godsaker. Barnen badade och fiskade krabbor som de sedan slängde ner igen. Leonie älskar att bada.


Emilia är mer lik sin mamma och är en lite badkruka! Jag har nog inte badat i Sverige sedan jag var liten!


Emilias största höjdpunkt på året var när hon fick träffa och krama Charlotte Perelli.
Hon uppträdde på Liseberg. Emilia fick även sjunga med Lotta Engberg



I augusti reste vi som vanligt ner till Polen där Raffas pappa har lägenhet och där Raffas farmor har ett hus som vi lånar.
Farfar och Anette var också med, liksom min mamma och hennes Janne. Farfar och Raffa spelar en golfturnering varje år och jag brukar vara med som Caddie, medans barnen leker med mormor. På denna bild har Raffa just gjort en Eagle och är mycket stolt.


Sedan kom hösten och vi fick åter igen MASSOR att göra på jobbet. Anställde ytterligare montörer och skaffade oss även en butik i Partille där vi har utställning av värmepumpar. Hösten började med tråkigheter då min far dog den 9/9. Detta tog mycket hårt och jag har fortfarande svårt att förstå att jag inte längre har någon pappa vid liv. Pappa begravdes den 3/10 i Kolmårdens kyrka och hela cermonin var väldigt fin.




Emilia är här stylad inför Halloween. Hon hade egentligen en mask till sin dräkt men Leonie blev livrädd när hon hade den på sig så vi fick sminka Emilia istället.



Efter låååång väntan kom slutligen tomten. Vi firade jul hemma hos oss med delar av Raffas familj.


Årets ska avslutas i morgon genom att öppna denna Moet som jag fick av Jeton när vi hade personalfest för några veckor sedan. Det blir nyårsfest hemma hos oss med Anna, Niklas, Millan och Johan.



Jag känner att det ska bli skönt att avsluta detta år och få börja på ny kula igen med 2009. På något sätt känns det alltid som om man får en andra chans när nyåret kommer. Jag har så många nyårslöften detta år att jag blir helt slut bara jag tänker på allt jag ska lyckas med under 2009. Min stora målsättning är ändå att få fortsätta vara en frisk och lycklig familj.

År 2008 var även året jag började blogga. Fick för mig att starta denna blogg under sommaren och tanken var från början att bara få skriva av mig. När det sedan kom läsare och började lämna kommentarer blev jag superglad. Bloggen har verkligen blivit en del av mig och jag tycker det är superskoj, även om jag ibland inser att jag lägger lite för mycket tid på detta. Via denna blogg har jag fått en mängd nya vänner och det är det allra bästa. Många av Er känns idag som nära vänner även om jag aldrig har träffat Er.
Avslutar med att tacka för alla trevliga kommentarer jag fått under 2008.
Hoppas ni hänger med mig även under nästa år!

Kram Åsa

Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Manela

snygga bilder. gillar fru wojtowicz brudkläning <3

2008-12-30 @ 23:25:38
URL: http://manela.blogg.se/
Postat av: Annika

Härlig krönika i bilder Gumman!!



Önskar Dig ett underbart Gott Nytt År!!!

2008-12-31 @ 00:04:20
URL: http://duracellmamman.se
Postat av: Malin

Vilka fantastiska bilder och text!



Hit kommer jag absolut igen!

2008-12-31 @ 00:06:43
URL: http://moolin.se
Postat av: Tamara

Du var otroligt vacker i din brudklänning!

Ni verkar ha kul tillsammans, hela din familj. :) Mysigt.

2008-12-31 @ 01:26:37
Postat av: Helena

Kikar in för att önska dig ett riktigt Gott Nytt År! Hoppas du får en härlig nyårsafton & ett bra år 2009!

Vilken härlig årskrönika du gjort med en massa fina bilder!

Kram kram

2008-12-31 @ 08:27:58
URL: http://mysunshine.bloggagratis.se
Postat av: Jenny

Vilken jätte fin årskrönika och ni är otrolig vackra på bröllopsbilden, vilken klänning! Wow!



Kommer garanterat att följa dig under det kommande året. Många kramar /Jenny

2008-12-31 @ 08:56:23
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Sessan

Kul att läsa en sammanfattning av ert år & wow vad häftigt att gifta sig så spontant!!



Kram

2008-12-31 @ 19:46:50
URL: http://sessanochprinsessan.com
Postat av: Elin

Super fin brudklänning!

Hoppas att ni har ett härligt nyår!

Kram!

2008-12-31 @ 21:38:12
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vilken underbar bröllopsklänning!

Hoppas att ni får ett bra år 2009.

2009-01-01 @ 01:06:47
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback