Härliga blomsterdekorationer


För en riktigt romatisk jul- välj röda rosor i stället för kulor till granen.
Köp små plastprovrör i blomsteraffären och klä dem med silkespapper. Häll på
vatten och stick ner rosorna. Häng fast dem i granen.



Idag när vi var och handlade efter jobb och dagis skulle jag köpa med mig en julinspirerad veckotidning hem. Började småbläddra i olika tidningar och fastnade till slut för "Allers Julmagasin" :) Känns nästan lite väl tantigt men så fick det bli! Nu tror ju jag att ni som läser min blogg är yngre än att ni köper denna tidning ( förutom min mamma) så jag passar på att dela med mig av lite ideèr som jag hittade i den!  


Sätt oasis i botten och täck med mossa. Snurra ihop blad och vira silvertråd runt om.
Klipp ner rosor, trä bladen över stjälkarna och placera dem i vasens ena halva.
Lägg några blad i en hög i vasens andra halva.






En trasig julkula kan man använda som vas till en tulpan. Plantera med jord och mossa.




Det var ju ganska enkla tips så jag ska nog ge mig på att göra dessa, jag som inte är så pysslig!

Nu har jag tappat upp ett bad med olja och ska lägga mig med ansiktsmask från Dermanord som jag vann förra veckan.
Ska njuta av lugn och ro, och läsa en annan tidning jag köpte, " Mat & Vänner"
Idag får det bli en tidigt kväll för mig. Är trött på att vara trött :)

Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback