God morgon årets näst sista dag

Det går åt rätt håll här hemma gällande mina barns sömn, men jag hoppar inte högt ännu. Emilia har i två nätter innan denna natt vaknat vid 22-tiden och velat sova i vår säng. Vi har varit vakna då och suttit i köket och bett henne gå tillbaka till sin säng. I två låg hon och grät innan hon somnade, men sov sen hela natten i sin säng. I natt kom hon upp vid 23-tiden, gick in på toa, log och vände tillbaka till sitt rum utan disskution och har sen sovit där hela natten.
Hon har nu tjänat TRE kronor, eftersom jag mutar med pengar de nätter de sover hela natten i sin säng
Emilia ÄLSKAR hästar och Raffa har vid ett svagt tillfälle lovat henne att hon ska få en egen häst när hon fyller 10 år. När jag ifrågasatte honom, menade han på att hon skulle glömma det tills dess!
Vi bor på landet och varje dag passerar hästar utanför vårt fönster, hur skulle hon kunna glömma det?

När vi hade julmys med grannarna och barnen skulle byta julklappar fick Emilia en rosa spargris som det står "Till min häst" på av Alice och Nils. Vilken fantastisk julklapp! Nu VILL hon sova i sin säng för hon vill ha pengar att lägga i sin spargris, för att kunna köpa en häst.

Leonie kom in till oss i natt och det har jag inget emot. Så länge hon sover på kvällarna och kommer senare under natten är jag tillräckligt nöjd. Jag var vaken till 01.30 igår och fattade ingenting när hon sov hela tiden. Man har liksom vant sig och väntar på att de ska komma upp och att man ska få lägga ännu 1 timme på att de ska sova igen.

Det roliga är att när de väl sover i sina sängar, så sover ju inte jag bättre i första taget! Jag ligger och väntar på att de ska komma. Jag vaknar till då och då och undrar var de har tagit vägen. Jag har t.om varit uppe och kollat så att de andas ordentligt!

Nu ska vi snart äta frukost här och sedan ska vår dag sättas igång. Jag måste in till jobbet en liten stund och sen ska vi en runda på stan för att byta en julklapp jag fått. Ev blir det lite mer skridskoåkning idag.

Vad ska ni göra under dagen?
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: SEX AND THE CITTY

Årets sista tisdag, minsann!

2008-12-30 @ 09:14:44
URL: http://sexandthecitty.blogg.se/
Postat av: Tessan

Hej!

Jag har tagit listan från Ketchupmamman (länk hos mig), jag tror det är hennes egen så länka till henne i så fall.

Gott nytt år!!!

2008-12-30 @ 09:34:58
URL: http://smabarnsbubbel.blogspot.com

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback