Årets sista dag!

God morgon alla!

Vi startade dagen ganska tidigt här. Vaknade av att Leonie sa till mig att hon ville se Djicken = Madicken!
Nu har vi fått i oss frukost och jag ska börja förbereda årets sista meny. Vi har i samråd med grannarna valt en 80-tals inspirerad meny.

* Toast Skagen
* Oxfilè med potatisgratäng och gorgonzolasås och rostade grönsaker
* Vin- och ingefärskokta päron med vaniljglass.

Inte mycket nytänkande i den menyn men det ska bli underbart gott. Mest ser jag fram emot att få öppna min Magnunflaska Moet. Jag ÄLSKAR champagne och dess härliga bubblor, som gör mig så bubblande glad. Under min tid som singelbrud på krogen drack jag nästan bara champagne!

Ska snart "slänga ut" familjen så att jag får pyssla här hemma i lugn och ro. Det ska ju även städas och dukas.

Vad ska ni andra äta kväll?
Blir det champagne?

Jag antar att det blir ytterligare ett inlägg i denna blogg så jag väntar med att önska gott nytt!
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Helen

Låter jättegott. Hoppas att ni får en trevlig kväll. Kram

2008-12-31 @ 11:09:24
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: Annika

Här har du en till som ÄLSKAR champagne!!! Bästa drycken som finns helt enkelt :-D



Ikväll blir det hummer, anklever och chokladtryffel! Och en liten ostbricka.



Och champagne såklart :-D



Gott Nytt År!!!

2008-12-31 @ 12:12:11
URL: http://duracellmamman.se
Postat av: Vicki

Vill passa på att önska dig ETT GOTT NYTT ÅR!!



Vi ska hem till min brossa i kväll och fira nyår.



Någon form av skumpa blir det till tolvslaget.



Vicki

2008-12-31 @ 12:56:26
URL: http://fotbollsvicki.blogspot.com
Postat av: Rachel

Gott nytt år! =)

Vi ska äta Toast skagen, honung & peppar fläskfile med potatisgratäng & sås. Till efterrätt blir det vaniljglass med hallonspegel & färska frukter.



Kram!

2008-12-31 @ 14:05:29
URL: http://iamrachel.blogg.se/

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback