Supertrevlig fotbollskväll!

Wow, vilken kväll vi fick jag och Raffa.
Hade bara räknat med middag och fotboll men v hamnade i VIP rummet där vi fick presenter och trisslott på varderas stol ( jag vann 50 kr på min ).
Det var underhållning med band, interjuver med spelar från VM laget 1958, Lars Åke Lagrell och Roland Andersson.
Kände mig väldigt speciell när jag fick sitta med där.
När vi kom bjöds det på champagne och sedan väntade en tre rättersmiddag som var helt ok. Till det valfri dryck!
Jag hade haft problem med vad jag skulle sätta på mig för kläder. Man vill vara fin till middagen och samtidigt ska man se fotboll ute i regn och behöver då varma kläder.
Det problemet hade jag inte behövt ha, när vi kom upp till våra platser var det även där VIP avdelningen och vi satt i supersköna stolar, under tak och med någon form av värme. Jag kollade på hela matchen till 23.30 i bara blus!

Sibel sjöng "du gamla ,du fria" och sen var spelet igång.
Jag har alltid gillat Frankrike och min stora idol var Zinedine Zidane. Det är ju fruktansvärt synd att när jag äntligen fick se dem spela live så har Zidane slutat!
Även Zlatan lyste med sin frånvaro. De sa att han var skadad men idag står det i tidningarna att han spelade match med Inter.....
Ja ja, Henke gjorde mål efter bara 5 min, ett riktigt snyggt sådant.
Svergie provade ett nytt spelsystem igår och det visade sig vara ganska bra offensivt men såg lite värre ut bakåt.
Frankrike vann slutligen matchen med 3-2.

Efter matchen tog vi taxi till "Björns bar" där vi mötte upp Håkan Thörnström, som också sett på matchen. Tog varsin öl innan vi begav oss hem.
Hemma fanns farmor som hade passat barnen, tusen tack för hjäl

Raffa utanför Ullevi, en tråkig arena när det gäller fotboll!


Fredrik Belfrage interjuvar Lars Åke Lagrell om svensk fotbolls framtid!


Raffa och Tomas vid vårt trevliga middagsbord.


Här satt vi fantastiskt skönt! Varmt och mjukt.


Laguppställning och nationalsång.


Man blir ju lite trött efter en helkväll. Vi kom inte i säng förren vid 01.30 och klockan ringde 06.45 i morse.
Åkte iväg med barnen till dagis och sedan skulle vår bil in på service. När Raffa och jag ska åka därifrån är vi både trötta och hungriga.
Kom då på den briljanta ideèn att äta frukost på något hotell. Först tänkte vi ta Avalon hotell där vi gifte oss men de tog 195 kr/person för frukost och även om deras frukost är ljuvlig så är det lite väl dyrt anser jag.

Vi hamnade på heaven 23 och njöt av en lång frukost. Snacka om vardagslyx!



I kväll ska jag och Millan på bio och se ´"Mamma Mia".
Ser verkligen fram emot filmen då många säger att den är så bra. Tyvärr är jag väldigt trött fortfarande efter gårdagen så vi får väl hoppas att jag inte somnar!
Det har hänt förr.....
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Johanna

Jätte fin blogg =)

2008-08-21 @ 17:33:43
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: Marcus

Fredrik Belfrage och Lasse Anrell? Det är Lars-Åke Lagrell på bilden:)

2008-09-01 @ 08:44:40

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback