Trevlig helg i Stockholm!



Torsdagen var en underbar dag med massor av sol. Alla barnen lekt ute och badade i två olika pooler som fanns uppställda. Nicklas kom även över med en "glidbana" där alla åkte för fullt.
Tyvärr kan jag inte dela med mig av några bilder på detta då det på alla bilder finns nakna barn och i den tragiska värld vi lever i kan det ju blir förödande att lägga ut sådana bilder. Så synd att man ska behöva tänka så när det gäller nakna småbarn!

Raffa lånade en cementblandare av Jerker och lyckades få alla barnen att hjälpa till med att gjuta ett fundament till värmepumpen. Nu är det inte mycket kvar innan den är på plast. Jag betalade räkningar till Fortum denna dag och det känns verkligen som om jag skulle kunna kräva en aktie i det företaget snart!


Leonie var helt slut efter en dag i solen och somnade i Raffas armar redan 17.45!



På fredagen åkte vi mot Stockholm. På vägen stannade vi och åt frukost. För några år sedan skulle jag aldrig ha kommit på idèn att ta med matsäck och fika på på vägen, jag var lat och oekonomisk och hamnade alltid på någon restaurang. Nu har jag insett att det MYCKET bättre med medhavd mat på någon mysig plats längst vägen. Barnen kan springa runt, godare mat och extremt mycket billigare. Hur har jag kunnat tycka det är värt att lägga flera hundra på skitmackor på någon sunkig vägkrog?  


I Norrköping lämnade vi av Pebbles och gick även en runda på stan. Det är inte mycket som är sig likt sedan jag bodde där, men gud vilken fin stad det är. Gatorna är rena och det är pyntat med blommor överallt. Får allt vara lite stolt över min hemstad.
Sedan bar det vidare mot Stockholm och till Marcus, Therece och Beppe.
De bor fantastiskt fint med havsutsikt. Grillade på kvällen och satt ute och myste.
Dagen efter kom Johanna och Nalle och deras barn Linus och Love.
Killarna bestämde att vi tjejer skulle "få" gå ut på egen hand på kvällen, så vi tog bilen in till "TGI Friday" och käkade.
Önskar av hela mitt hjärta att det kunde finnas en sån restaurang i Göteborg, älskar den typen av mat. Men å andra sidan kanske det är lika bra med tanke på mina extrakilon som snart ska jobbas bort!
I natt drömde jag att jag var på gymmet så det kanske är min hjärna som har börjat förbereda sig för träning.


Killarna käkade pizza med barnen!


Tack alla för en trevlig helg även om jag inte kände mig i form. Tror tyvärr att jag har en rejäl förkylning på gång.
Vad trevligt det är med vänner som man känner sig så bekväm med även om man ses väldigt sällan!
Nu är vi hemma igen och har packat upp allt och fått barnen i säng. Även jag ska snart bäddas ner och kurera min kropp!
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Hanna

Jättefin design på din blogg! Jag är alldeles ny på detta så jag spånar runt lite! :-)

Ha en bra dag!

2008-08-08 @ 22:24:40
URL: http://husdrommen.blogg.se/

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback