Snyggt gjort Ara!

Inte för att jag fattar något av brottning och jag tycker mest det set konstigt ut men idag fick denna sport min uppmärksamhet!
Jag tycker det var ascoolt att Ara valde att lämna sin medalj på mattan och dra uppmärksamheten till sig istället för vinnaren.
Helt i min stil och jag förstår honom verkligen.
Som sagt, jag fattar ingenting av brottning och jag kan inte uttala mig om dommarens beslut men jag litar på att Ara visste vad han gjorde.
Att våga visa sitt missnöje på detta sätt var helt korrekt enligt mig.



(Bild från aftonbladet.se)

Idag har jag insett att det tråkiga med att barnen växer är att de helt plötsligt kan prata ordentligt. Det är ganska mysigt och gulligt med deras sätt att säga/uttala vissa ord.
Emilia kan snart alla ord och det är lika tråkigt varje gång hon helt plötsligt säger rätt, även om det kanske vore lite sjukt om hon prata barnspråk resten av livet.
Senaste ordet hon nu kan säga korrekt är restaurang, det hette tidigare restustang.
Tidigare ord har varit bup - ketchup, möjes - smörgås, farmor - avoff!!
Det ändå ord hon idag inte säger rätt är promenad, som istället heter pidenad.

Ja ja, snart är ju Leonie där och kan ta över barnspråket. Hon pratar massor redan och kan även sjunga "Hero" med Charlotte Perelli, mina barn är lite besatta av henne!

Nu är Emilia istället i ålderna att hon säger roliga kommentarer. För en tid sedan när jag skulle ge dom mat och de bråkade och stökade vid matbordet sa jag till dom att nu får ni skärpa till er.
Emilia säger då till Leonie: Ta det lugn nu Leonie annars går mamma in i väggen!
Hade svårt att hålla mg för skratt och sa att det kanske jag gör.
Då säger hon: Och om vi bråkar ännu mer kanske vi måste klistra fast dig i väggen!

En annan gång när vi disskuterade vad Emilia skulle bli när hon blev stor kom denna kommentar.
Jag: Vad ska du jobba med när du blir stor?
Emilia: Det vet jag inte, vad tycker du?
Jag: Du kanske kan sjunga som Charlotte?
Emilia ( vars ögon lyste av lycka för en kort sekund): Nä, det går nog inte för jag vet inte hur man kommer in i Tv:n!
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Tokaungen

"Aj lacka la, lacka stah lack a hiro" sjunger ina barn! :-D

2008-08-15 @ 11:04:20
URL: http://mandorff.blogg.se/

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback