Jag kan inte köra bil som man växlar!

Under de senaste åren har jag haft bil med automatväxel, och herregud vad man vänjer sig vid det.
Skulle just köra iväg en bil till vår leverantör och denna bil har manuell växellåda.
Jag får motorstopp, jag "börnar" iväg, jag kan inte hålla dragläge och jag beter mig allmänt klantigt. Känns som när man satt i en bil för första gången.
Värst är att jag ibland MISSAR att bromsa......
Jag är ju van att bara trycka ner en pedal när jag närmar mig ett rödljus. Det gör jag nu med och då trycker jag ner kopplingen.... får tvärbromsa tillslut när polletten trillar ner.

På min dagliga bil har jag även sensorer som känner av när jag kör för nära något, både fram och bak.
Det blir ju en vana det också, så jag har även varit nära att backa på bilar eftersom jag backar och väntar på pipet....

Nu låter jag troligtvis väldigt blond och det är jag också så då bjuder jag på det :)
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback