Härliga Gatersered!

Jag är så glad för att vi köpte just det huset vi bor i. Själva huset är inte det ultimata enligt mig och om jag någon gång råkar bli multimiljonär så spränger jag allt och bygger nytt :) MEN platsen är otrolig!
Jag kan inte ge mina barn en bättre uppväxt.
Här är lite trafik och barnen kan springa runt vind för våg. Naturen är nära och det finns hästhagar runt om.
Å så till det bästa av allt, våra grannar!
När sommaren kommer bildar vi nästan ett kollektiv. Det är lite så att alla är föräldrar till alla barn. De far runt och är lite överallt och beroende på var de är så passar alltid någon på dom.
Vad gäller matlaging så funkar det på samma sätt många dagar. Någon ropar att nu tar jag fram korv och då går alla dit och äter. Sedan sätter någon på kaffe och så dricker alla det där det finns.
Grillkvällar brukar bli en buffè på det som alla har hemma, man bidrar med det man har.

På fredagar brukar Anna och jag ta ett glas eftermiddags vin. Utfrån detta simpla glas kan det ibland bli ytterst trevliga fester, som det blev denna fredag!
Vi satt på Annas altan och smuttade på vinet och bägge konstaterade att vi hade köpt räkor till kvällen. Då kan vi ju lika gärna äta dessa tillsammans. En stund senare ringde vi även nästa grannpar och det visade sig att även de köpt räkor!
I en handvändning har vi en trevlig skaldjursafton med massor av mat!
En sådan kväll kan ta veckor att planera in men för oss blir det så enkelt.
Nu var jag ganska trött och gick hem tidigt men det var trevligt så länge det varade!

Här är Leonie, Emilia och Nils



Min närmaste "grannkärring" Anna. Mamma till Nils och Alice, ännu inte fru till Nicklas!


Rasmus, Emilia, NIls, Maja och Leonie har gosat ner sig i soffan!


Med en flaska bubbel på bordet!


Här är Jerker, pappa till Ida, Maja och Rasmus och Carolines man.


Vi har lyckats ganska bra i Gatersered gällande detta med barn. Inom 9 månader föddes 5 st barn som bor bredvid varandra.
Utöver Nils, Rasmus och Leonie finns också Nora och Olle.
Olles föräldrar heter Björn och Karin och de har även Ella som gått på samma dagis som Emilia.
Noras föäldrar heter Jonas och Lena som även fick en Arvid i våras.
Totalt sätt finns det alltså 11 barn här som leker här hela dagarna.
Vilket gäng det kommer att bli framöver!

Tack alla härliga grannar för att ni finns. Hoppas på många härliga dagar tillsammans framöver!
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Frida & Leo

Det låter ju helt underbart! :-))) Vi har bott i vårt hus i 1 år om några dagar men fortfarande har jag inte pratat med/träffat flera av grannarna i husen närmast vårt. :-/

2008-08-18 @ 11:51:07
URL: http://fridabjorklund.com/blogg
Postat av: maria

Det låter mysigt att ha det så med sina grannar..Så hade vi det när vi bodde i radhus..

2008-08-18 @ 20:07:44
URL: http://hippamorsan.blogg.se/

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback