Robinsson Åsa ångrade sig....

Nu är tydligen inspelningen av ROBINSSON igång!




För ca 6 år sedan satte jag mig och skrev en ansökan till SVT:s dokusåpa Robinsson. Jag vill sååååå gärna vara med i det programmet. Tycker att det är den bästa såpan som någonsin sänds i Tv, även om det blev sämre mot slutet. Första två åren missade jag för då bodde jag i Oslo. Det började sändas ungefär samtidigt som jag och min kompis flyttade. Jag köpte då och då Svenska skvallertidningar och fattade ingenting när alla kändisar helt plötsligt hette Robinsson-XXXX!
När jag skrev min ansökan hade jag inga barn och jobbade som servitris. Hade nyligen börjat plugga till Ekonomi- och redovisningskonsult och lite smått börjat data Raffa. Jag la mycket tid på min ansökan, men när jag sedan skulle posta brevet ångrade jag mig! Började tänka på konsekvenserna av att vara en deltagare i Robinsson. Media har ju en förmåga att skriva sig gula och blå över dessa deltagare och gör allt för att hitta något smaskigt gammalt skit som ligger i deras bagage. Ville jag verkligen bli RobinssonÅsa med hela svenska folket? Ville jag att media skulle granska mig och min bakgrund? Hur lätt skulle det bli att söka ett nytt jobb, inom en ny branch när man var känd som RobinssonÅsa?
I sista sekund valde jag att inte skicka min ansökan, men varje gång jag ser ett avsnitt är jag grymt avundsjuk på de som får delta. Tänk vad häftigt att vara på en öde, tropisk, vacker ö med okända människor och försöka överleva på ingenting!
Helt klart något jag skulle vilja göra. Mina vinstchanser hade nog varit 50/50 tror jag. Jag är ganska bra på att lösa problem, hade inte haft några problem med att bära tunga grejer och bygga hyddor, jag är nog ganska snäll och social.
Däremot blir jag väldigt tjurig om jag inte får just som JAG VILL HA DET, jag hade också kommit hem mager som en sticka eftersom jag INTE hade ätit vad som helst för att få mat.
Min favorit genom åren är nog Leif Svensson, han med Sverigetröjan, det var en skam när han röstade ut.

Skulle du kunna tänka dig att vara med i Robinsson?
Vem har varit din favorit?
Hade du klarat dig bra?

Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Malin

Tack för dina åsikter! Jag tycker att det är så intressant att höra efter hur folk tänker angående det här med "kändisbloggar" och bloggar som de fastnar för. jag brukar läsa vimmelmammans blogg, tycker att hon är fantastisk!

2009-01-08 @ 20:23:42
URL: http://moolin.se
Postat av: bambi

Fanns det inte en Robinson-Åsa?



Jag skulle aldrig vilja vara med i Robinson. Jag är för bekväm och lat av mig... skulle aldrig stå ut.



Så bra att du fick bort fläckarna på din Odd Molly blus!

2009-01-08 @ 20:50:08
URL: http://bambi.blogg.se/
Postat av: Cissi

Jag har också skrivit en ansökan men aldrig skickat in. Robinsson är den enda "såpan" som jag kunde tänka mig vara med i. Värmen, solen, havet, att få överleva precis som du skriver på ingenting och ändå fungera socialt och så för att få stanna kvar är en utmaning! Jag tror jag hade klarat mig typ till häften av programserien eller så. Favorit vet jag inte riktigt, det är lättare att komma ihåg dem man retade sig på...

2009-01-09 @ 09:42:43
URL: http://www.ceciliah.se

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback