Kvällen blev inte som det var tänkt

                                                       Raffa och jag hade väldigt trevligt de två timmar barnen var på kalas :)
Hämtade tjejerna vid 4-tiden och sen drog vi direkt in till stan och restauran El curazon, ett tapasställe mitt på Avenyn. Inte helt lätt att äta ute med dessa tjejer men det går. Emilia funkar ganska bra men Leonie har ca 1 miljard myror i rumpan. Hon stod bla upp i sin stol och dansade och sjöng Honey Honey! Raffa och jag valde att ta in 10 små rätter och fick en stor bricka med massor av gott. Getost, heta scampi, kycklingvingar, marinerade champinjoner, kronärtskockor, bruchetta och lite annat. Allt var supergott. Barnen delade en pizza . Alexander var också med och den stackarn har precis brutit handleden när han spelade hockey. Innan vi mötte upp honom hade han även ramlat i en trappa och hade ont igen. Raffa har därför åkt till sjukhuset med honom nu, så vi får se vad som händer där.



                                                            
Emilia har börjat gilla när man fotar henne, hon ställer upp sig och lägger huvudet på sne!
Leonie läser menyn och funderar på vad hon ska äta. Alexander har samma blick som på alla kort man tar på honom.


                                                                            
Det gällde att roa Leonie hela tiden och vi turades om att leka med henne. Raffa bad om en puss med blev istället slickad på hela kinden och fick sen torka sig med en servett.




Bägge tjejerna somnade i bilen på väg hem och det är ju ingen dröm direkt. Raffa lämnade av oss och åkte sedan vidare med Alexander. Räknar med att de är borta resterande av kvällen. Leonie gick upp till huset själv men sen hände en ganska rolig grej. För några dagar sedan skrev Sessanochprinsessan om att det tog lång tid att hämta/lämna på dagis numera för att hennes lilla dotter bara ålade sig när de skulle ta av/på kläderna. Jag skrev en kommentar och sa att så gör inte mina barn och att det var tur för jag har så dåligt tålamod. Skrev att om mina barn hade gjort så så hade jag förmodligen lämnat dem på golvet och gått därifrån. När vi kommer in i huset börjar Leonie åla, krångla, sparka och grina. Jag försöker klä av henne men det går inte. Efter 2 sekunder tappar jag tålamodet och lämnar henne. Säger att då får du väl ligga där. Klär av mig själv och går in till köket och börjar styra undan lite. Undrar när hon ska komma eller ropa på mig, men inget händer. Efter en stund går jag fram till henne och ser att hon har somnat! Lyckades denna gång att ta av henne kläderna, byta blöja och bära henne till sängen och där sover hon fortfarande! 
Så, vår kväll blev inte helt som planerat.  Istället för fem personer här som stojar och ska se på TV är det bara jag och Emilia hemma och vakna. Det är faktiskt väldigt skönt och som vanligt njuter jag av tystnaden.  



Leonie sovandes på golvet med jacka och fleece på!


Hoppas alla ni läsare har en trevlig lördagkväll ♥
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Diana

Har egentligen bloggpaus, men kan inte hålla mig att kika in här ändå...=P Är allt bra? Känns så tråkigt att vara borta från bloggen en hel vacka! haha! Men har man tenta så har man! Hoppas allt är bra med dig och din söta familj! Stor kram!

2009-01-10 @ 21:19:37
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: Agnieszka

Hihi så sött att somna på golvet sådär!!!

2009-01-10 @ 21:21:48
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: sessan

Usch missförstå mig inte, men jag as garvar åt din lilla fröken NORMAL ;D



Men så trist med kvällen som inte blev som planlagt.

Massa lycko önskningar till finaste killen med bruten arm

& ja, prinsessan vill inte hon sover ju.

Ni två som sitter uppe får njuta kvällen!!



KRAM

2009-01-10 @ 21:31:00
URL: http://sessanochprinsessan.com
Postat av: Nils mamma Anna

Tjena!

Hur skall jag göra för att vara med på den där utmaningen? Du kan ringa om du vill. vi skall se på filmen om 11 sept nu.

kram Anna

2009-01-10 @ 21:45:10
URL: http://bloggungen.blogg.se/
Postat av: Lizette

Det blir inte alltid som man har tänkt sig men det kan bli våldsamt bra ändå// Ha en bra kväll

2009-01-10 @ 22:32:18
Postat av: Sussi

Haha det är ganska lustigt hur barns humör kan svänga och hur snabbt dom kan somna och sådär. Jätte gulligt!



Tack så mycket! Han är bra fin min vovve. :)

2009-01-11 @ 01:31:26
URL: http://lavica.blogg.se/
Postat av: Duracellmamman

Jag hade gjort precis som du gjorde, bara lämnat!! Men så sött hon somnade där!!



Hur gick det med Alexander på sjukhuset??! orolig



Kramis

2009-01-11 @ 13:07:02
URL: http://duracellmamman.se

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback