God förmiddag - men jag skulle hellre säga god natt!

Är åter tillbaka i butiken på Allum och har precis försökt att få i mig en grillad smörgås som jag betalt 75 kr för! Tjejen som gjorde den hade nog ingen känsla för detta med smörgåsar för hon har dränkt den i någon olja som gör att den inte går att äta. Det var den frukosten och de 75 kronorna.
Tjejen hade heller ingen känsla för vad som passar sig att prata om när man står i en kassa. Hon stod högt och tydligt och pratade skit om en som arbetar i butiken vid sidan av, och det var verkligen inga trevliga saker hon sa. När sedan den omtalade kommer fram till mig och säger - Hej Åsa, hur har du det? blev hon lite röd om kinderna!

Idag har jag allafall kommit ihåg att ta med mig min kofta, så jag fryser inte idag ( Tack Duracellmamman, hann läsa din påminnelse innan jag åkte hemmifrån!)
Däremot är jag TRÖTT så ögonen går i kors. Vi hade en jättetrevlig kväll igår, jag och grannkärringarna. Allt fungerade så bra med vår lösning av barn och middag. Vi började inne hos mig med bubbel och då lekte barnen inne hos Anna och Niklas. Där fick de mat och de stora barnen tog hand om de små. Sedan gick vi in till Niklas som hade lagat jättegod kycklingfilè med parmaskinka och gorgonzola ( tror jag att det var) och till det pasta med någon god sås.
Jag tog sedan med mig mina barn hem och sövde Leonie och när ävan Annas och Carolines små barn sov, träffades vi åter igen inne hos mig.
Bröt upp vid 01- tiden och kastade mig i säng eftersom jag skulle jobba. Tyvärr blev det en sån natt som alla fall jag får ibland, man börjar tänka och kan inte sluta! Tänkte, tänkte och tänkte. Försökte slappna av och somna men det gick inte. Till slut var klockan så mycket att man istället blir stressad över att man inte får sova så många timmar och då kunde jag definitivt inte sova. Sista gången jag kollade på klockan var den 05.27! Jag har med andra ord sovit 3 timmar denna natt och tackar gud för coverstick, marcara och rouge!

Barnen är hemma hos oss och leker med farmor tills Raffa kommer hem. Jag ska genomlida mina arbetstimmar och sedan blir det nog rätt i säng för mig någon timme!

Nu ska jag besöka mängder av bloggar och se vad ni andra har för er.
 Kram från mig ♥
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Lina van der Putten

Hej!

Va tråkigt att du missade den, verkligen intressant! Men du lär nog kunna se den igen, lär nog gå i repris ska du se :)



Vad tycker du om det hela?

2009-01-18 @ 11:42:36
URL: http://lvdp.blogg.se/
Postat av: Rachel

Oj stackare...hoppas du kan sova bättre inatt! Kramis

2009-01-18 @ 11:52:52
URL: http://iamrachel.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Ha en mysig dag. Vi kräks och fryser. Inget vidara

'HOPPAS NI MÅR BRA. vI GÖR DET INTE

2009-01-18 @ 11:54:26
Postat av: Lina van der Putten

Jo jag förstår vad du menar, det kommer så mycket olika information från så många olika håll, så det är verkligen svårt att bilda sig en ordentlig uppfattning

2009-01-18 @ 12:08:37
URL: http://lvdp.blogg.se/
Postat av: Nils Bloggungen

Hej Åsa!

Mamma har sovit till kl. 11 kan jag skvallra om. Nu är hon uppe, pigg och glad. Visst blev det en kul kväll igår. Vi barn hade jätteroligt. Mamma behövde sovmorgon och jag behövde titta igenom ett par dvd filmer som legat helt osedda i flera dagar. Pappa har suttit och halvsovit i fotöljen. Ida sov över hos Alice och dom gick också upp vid 11-tiden. Dom övar på att bli tonåringar.

Kanske leker lite med dina tjejer idag om det är ok?

Kram Nils,

ps. mamma hälsar ds

2009-01-18 @ 12:08:49
URL: http://bloggungen.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Oj oj oj sånna nätter är jobbiga!!!

Vet precis vad du menar det snurras planeras och funderas en hel del på nätterna här hemma med ibland. Och sen blir man sur på sig själv för den lilla sömn man får.

Hoppas det gick bra att jobba för dig ändå

Kram

2009-01-18 @ 20:25:50
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Förstår vad du menar med stressen över antal timmars sömn. Har det varje natt, håller på att

bli galen!

Hoppas du får en god natts sömn nu.

Kram

2009-01-18 @ 22:51:12
URL: http://cheeky.webblogg.se/cheeky
Postat av: Helena

Jag känner igen det där med att tankarna börjar mala när man ska försöka sova -det händer mig också emellanåt och är faktiskt väldigt jobbigt. Det är tur att man har en blogg att skriva av sig i, det hjälper i alla fall mig.

Ha det gott!

2009-01-19 @ 21:36:40
URL: http://aragornsfru.blogg.se/

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback