En liten sänkt Åsa

Ligger ensam i min säng och livet känns inte alls så topp idag. Känner att tårarna är nära. Jag mår inte helt bra och det känns som om jag har tappat allt. Om ni har läst intervjuen med mig på blogg.se startsida så har ni även läst att 2008 inte var ett bra år och att jag hoppas på förändringar under 2009. Jag menade verkligen vad jag sa men dessa förändringar känns så långt bort. Jag har under så många år sprungit i ett ekorrhjul som snurrat fortare och fortare men jag har inte gjort något för att få det att stanna. I perioder har jag tagit till hjälpmedel men nu känner jag att det är dags för mig att på allvar ta tag i mitt liv. Jag vill inte vara trött och hängig. Jag vill inte "skita i allt". Jag vill inte att det ska vara tungt att gå till jobbet. 
Jag vill vara pigg och glad, älska mitt jobb, njuta av livet och vara GLAD och NÖJD för allt jag har. Jag har faktiskt väldigt mycket att vara glad för men ibland lägger det sig som en skärm framför ögonen så man ser inte vad man faktiskt har.   

Livet som egen företagare är oerhört jobbigt, även om det också är grymt roligt och spännande. Min motivation för företaget just nu är NOLL. Jag skriver då och då i inlägg om mina kvitton som jag inte tar tag i. Det finns tyvärr massor som jag inte tar tag i, för orken och motivationen finns inte där.

Känner att min kropp förfaller. Jag som bantade så duktigt förra året och faktiskt var STOLT på stranden i Kap Verde, har låtit den förfalla. Nu är bara tanken på bikini ett stort ångestmoment!
Ska det vara så svårt att äta rätt? Ska det behöva vara så jobbigt att ta sig iväg till gymmet, jag älskar ju att träna när jag väl är där, jag kommer bara inte dit. I takt med att motivation och ork dalar, ökar mitt intresse för en liten bit choklad.

Det är nog dags för mig att spotta i nävarna igen. Jag ska bara ta en dag i sängen och vila från allt. Har till och med kopplat bort min telefon. En dag ensam i sängen kan göra underverk. Jag ska nyttja den till att ro om mig själv. Kanske även ta en bad med god olja i, lite hårinpackning och ansiktsmask. 

I eftermiddag när min familj kommer hem vill jag vara en glad och ljuvlig mamma/fru. Det är ju fredag och mys som gäller. Kanske denna dag leder till att jag tränar i morgon? Kanske leder denna dag till att jag unnar mig en kvart i solarium och få lite färg?

Kram till Er alla ♥
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Monica

Dagen blir till vad DU gör den till..kan kännas som hårda ord..men är ett faktum.:)

När jag känner som du gör tar jag en paus..ibland räcker fem minuter..tänker på min andning..mediterar..när jag som nu är hemma själv..så mediterar jag en halvtimme till en timme. När vi tappar kontrollen..behöver vi stanna till..känner du dig nere..så fundera på varför egentligen..och måste du vara en glad hemmafru..om du just då känner dig nere? Kan du inte få vara nere? Varje sak/situation vi gör kan vi få till något positivt..om vi väljer bort att TÄNKA bara på det negativa. Ett dåligt exempel:)..men skittråkigt att handla mat en dag efter jobbet..men se i stället slutresultatet..när maten står på bordet..allt är inplockat i skåpen..i stället för att fokusera på köer..hur trött du är..tunga kassar.:) Vet inte om du förstår hur jag menar..hoppas att dessa MÅNGA rader kan vara till någon hjälp.:)

Kram

2009-01-16 @ 10:04:15
URL: http://www.helamittliv.blogspot.com
Postat av: Duracellmamman

Åhhh Gumman!!! Vill bara ge dig en super stor varm kram!! Hoppas du verkligen tar den här dagen bara för dig... vilar, njuter o mumsar choklad i massor!!



Den där kroppen tar vi tag i senare!!



Kramis!!!

2009-01-16 @ 10:44:18
URL: http://duracellmamman.se
Postat av: Sill-Britt

Det där känner jag igen, till slut blir det liksom så mycket att man inte vet var man ska börja. Allt växer över huvudet på mig och man vill skrika STOPP- låt mig andas i tre dagar, sedan kan jag!

Jag hoppas det vänder för dig nu!

(Tack för grattiset angående jobbet, vi är så lättade!)

2009-01-16 @ 11:00:56
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar
Postat av: Pernilla

Usch vad tråkigt att höra att du känner dig så nere idag! Du är fortfarande jättefin i din kropp! Du har för höga krav på dig själv. Jag får nog ta mig ner till Gatersered och muntra upp dig lite. Vad säg som en härlig powerwalk med ett gott glas vin efteråt? Kram på dig så länge./ Pernilla

2009-01-16 @ 11:08:55
Postat av: Josefine

Jag borde också ta tag i min träning och minamatvanor. Som du skriver blir det lätt "antingen-eller" antingen träning och nyttig mat eller ingen träning och mest godis...: (

2009-01-16 @ 11:10:38
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: sessan ☆

Nämen lilla gumman kramar om



Vet du, jag tror kanske inte lösningen bara är att spotta i nävarna, kanske du måste stanna upp & ta hand om egen hälsa lite!??

Du har haft mycket med jobb & du förlorade din pappa & har jag lärt känna dig rätt har du inte ägnat många dagarna till att bearbeta allt detta.....



Kanske du behöver några flera dagar i sängen, bara för dig själv & sååå sakta ta tag i en & en sak.



Vad gäller kroppen, skall jag trösta dig med att du har en med syster!!!!

Mycket problem sedan olyckan & dålig ekonomi har gjort att min kropp & garderob inte synkroniserar längre....... Håret är risigt & jag ångrar mig som en hund att jag färgade det mörkt.....

Jag skulle behövt en personlig tränare & ett väl fyllt konto, för att bli mig själv igen.... Sessan är liksom borta i allt!!



Åhhh plädar från Polen, vad spännande!!

& du, du kommer även utan pläd om du vill alltså ;D



Puss min juvel & ta hand om DIG (vet det är svårare än svårast)

2009-01-16 @ 11:17:48
URL: http://sessanochprinsessan.com
Postat av: AngelicaE

Söta du, bums in i badkaret och njut! Jag lovar att det kommer att göra underverk. Har också haft eget i många år, både här och i Sverige och vet att det kan kännas trögt ibland (vet inte vad du har för eget) men en sak vet jag - imorgon är en annan dag!!!



Ta en sak i taget, man behöver inte göra allt på en gång...



Lova att du tar det där skumbadet!!!



Kram från mig på Mallorca

2009-01-16 @ 11:26:03
URL: http://angelicaee.blogspot.com
Postat av: Freddy

Hej, jag skulle behöva hjälp med att samla statistik, skulle du vilja hjälpa mig? Läs i min blogg: http://crapfreds.blogg.se/2009/january/jag-behover-hjalp.html

2009-01-16 @ 13:55:59
URL: http://crapfreds.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Utav alla måsten blir man stressad och även det som brukar vara roligt, känns mindre kul. Motivationen sviker, orken finns inte och det glada humöret åker berg och dalbana.

När de dagarna kommer, för det är tillåtet att ha sådana, tror jag att det bästa man kan göra är just det du skrev, ta hand om sig själv, dega, bada och äta choklad. Och verkligen bara vila ordentligt, när du sen vaknar pigg är det lättare att ta itu med saker som får oss att må bra som träning, rätt mat (men choklad ibland) och rätt inställning.

Dessutom är det ju januari, den månaden där man förbereder sig och ställer in sig på sina nyårslöften eller förändringar och skapar motivationen.

Massa kramar till dig

2009-01-16 @ 14:41:13
URL: http://cheeky.webblogg.se/cheeky
Postat av: Lizette

Hej Åsa. Jag känner så väl igen mig i det du skriver. Varför måste vi kvinnor alltid vara så duktiga...Jobb, hem (och där är ju alltid att göra), barnen och deras aktiviteter och hinna med sig själv och ev vänner om dom orkat stanna kvar, eller om jag har hunnit med dem. Dygnet har helt klart ett antal timmar för lite. 2009 kan bara bli bättre om man säger så:) Hösten och denna vinter har varit(är) lite turbulent med heltidsjobb, utbildning och i fasen att starta eget plus ett hus som skriker efter lite renovering, men som sagt vi kvinnor KAN. Hoppas din dag för dig själv gör underverk och att hegen blir avkopplande och mysig:)) Kram Lizette

2009-01-16 @ 15:19:17

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback