Vårt bröllop i Brasilien

För några dagar sedan visade jag er bilder från vårt officiella och juridiska bröllop, idag kommer en bild från vårt första bröllop i Brasilien!
Vi ville gifta oss och funderade länge på att göra det utomlands. Hade tänkt ordna allt innan resan men helt plötsligt var avrese dagen där och vi hade inte fixat något, stressade som vanligt :)
Första veckan tillbringade vi utanför Natal på ett ställe som heter Ponta Negra. Det är nog bland det värsta ställen jag varit på ( Bebione i Italien är det absolut värsta!)
Vi skulle vara  borta en månad och jag fick panik under första veckan, skulle det vara så här i en månad?
I miljard jobbiga försäljare, knarkande och tiggande barn ( hemskt att se), tråkig strand och dålig mat. Efter en vecka reste vi vidare till Tibau de sol och mötte paradiset! Helt underbar strand som vi var nästa ensamma på, härliga "lokals", underbar bungalow precis vid poolen. Allt var perfekt.
Frågade Raffa igen då om vi inte skulle passa på att gifta oss. Hae gått förbi grannhotellet som hade en typ av ballkong ute i det fria med havsutsikt, som jag ansåg skulle passa perfekt att gifta sig på.
Gick till vårt hotell manager och frågade om det var möjligt att få till ett bröllop under vår vistelse hos dem. Hon sa att byråkratin i Brasilien är hemsk och att det kan ta upp till ett halvår att få till alla papper. Reste mig för att gå när hon ropar:
- But I can fix it, if you don´t care about all the paper!

Hon lovade att fixa till ett bröllop för oss, som dock inte skulle vara juridiskt bindande. Jag fick själv ordna klänning, resten skulle hon ta hand om!
Åkte in till Pipa och köpte en vit klänning för 40 kr och ett par vita flippflopp för 15 kr samt ett halsband för 380 kr. Raffa fick en skjorta för 50 kr! Bad våra vänner Anita och Lukas, som var med på resan att möta upp oss kl 15.00 på grannhotellet och bad dem ta med våra barn. Två timmar innan cermonin låg Raffa och jag in vår hängmatta och drack Caipirocha! Jag gick sedan till hotellets lobby dit managern hade kört en frisör som fixade mitt hår, bytte kläder, fick min blomma och sedan promenerade jag tillbaka till vår poolbar där Raffa satt och väntade. Tillsammans gick vi till grannhotellet där underbar Brasiliansk musik spelade och hela "ballkongen" var klädd med blommor. Hade en enkel cermoni där vi höll tal för varandra och lovad att ta hand om och respektera varandra.
Därefter åt vi underbart god bröllopstårta.
När det hade mörknad, vilket det gör tidigt i Brasilien, gick vi ner till havet och gjorde en Brasiliansk tradition. Vi slängde vår bukett i havet och sa några ord på Portugisiska som betydde: Jag ger dig denna bukett om du ger oss lycka i livet. Buketten tas då emot av havet gudinna som vakar över oss.
Därefter blev det middag på hotellet.
När vi sedan kom in i vår bungalow hade personalen bäddat med sidenlakan, lagt ut röda rosblad och lämnat en flaska champagne! Detta bröllop är svårslaget! Önskar att fler vänner hade fått vara med och dela den dagen.
Min dröm är att gifta mig många gånger med samma man. Att få förnya våra löften runt om i världen, på olika sätt och med olika kulturer. Att titt som tätt påminna varandra att vi älskar varandra.
Vem vet var och när vi gifter oss nästa gång!?


Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Andie

Grattis!

2008-09-28 @ 01:32:24
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback