Vilken konstig dag det blev :)


Leonie ville inte alls sova ikväll. Hon skulle läsa mängder av böcker och tjatade
om att hon skulle leka med Tilde! De saknar sina dagisvänner nu.


Kom hem från vår sena lunch idag och somnade som en stock direkt. Vaknade av att tjejerna kom in och väckte mig och ville att jag skulle natta dom! Nu sitter jag här och är piggare än aldrig förr.
Leonie har börjat upprepa ord hon säger på ett väldigt roligt/tjatigt sätt. Hon stammar inte, men stressar nog med det hon ska säga och det låter himla skoj.

- Ska ska ska ska ska jag till farmor idag?
- Får får får får får jag ta en glass?
Om jag inte minns helt fel gjorde Emilia så också under en period och det försvinner säkert snart. Hon är alla fall i en väldigt härlig ålder och nu är det nästan så man inte vill att hon ska växa mer:)
Emilia har däremot vuxit enormt den sista månaden. Känns som om hon är jättestor tjej nu. Har börjat lära sig säga R, även om det låter med amerikansk brytning. Hon är också väldigt duktig på att skriva och intresserar sig väldigt för bokstäver. Vill veta hur allt stavas och hur alla ord ser ut. Tänk så snabbt det går, min "lilla" stora tjej börjar skolan nästa år. Tänk om de bara kunde sova i sina sängar så vore jag mycket glad. Har ökat på min muta till 2 kr/natt!
Får se om det hjälper.
Vad gör ni andra i kväll?

Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Tamara

Aw, jag saknar att jobba med barn varje gång jag går in här. :) Fast det kanske bara är skolstressen som kommer ifatt mig. ._.

2009-01-05 @ 23:08:12
URL: http://fewwordscankillme.blogspot.com
Postat av: Annika

Härlig bild!!! Här hemma har jag först surat hela dagen, för att nu på kvällningen bli på bättre humör, efter lite nätshopping :-D

2009-01-06 @ 00:25:59
URL: http://duracellmamman.se

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback