Pengar in och ut!

Mitt i all harmoni och lugn som har varit här hemma har jag visst glömt att betala våra räkningar :) Kom på idag att sånt också måste göras. Nu är det gjort och det var ju ingen trevlig läsning. Tanken var att jag först skulle betala räkningar och sedan ta hand om all tvätt ( groteskt mycket), men efter den tråkigheten känner jag inte för att göra ytterligare tråkiga saker. Jag hänger här på bloggen istället!
För 1 månad sedan kom resultatet på förra årets skatt. Ett till Raffa och ett till mig. Öppnade Raffas först och blev MEGA glad. Oj, vad mycket pengar han skulle få tillbaka. När jag sedan öppnar mitt kuvert så har vi EXAKT samma siffror, men på mitt stod det ett skitfult minustecken framför!
Det var pengar som kom och gick på ett par sekunder.
Ja ja, ett av mina nyårslöften är att INTE bekymra mig för pengar. De tar slut och det kommer nya, värre än så är det inte.
För många år sedan lärde min bror mig detta om pengar. Han sa att sedlar var tunna och lätta för att de skulle kunna flyga iväg, och mynt var runda för att de skulle kunna rulla iväg!
Jag tänker fortfarande på detta och lever lite efter den filosofin. I morgon ska jag ge mig ut på lite rea och se om jag kan hitta mig en ny kappa! Det är jag säkert värd :)
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Annika

KLart jag är med!! Räkna in mig i projektet!! Kul projekt förresten!!



Ja du dessa eviga räkningar... längtar efter en månad som faktiskt håller det man har budgeterat ;-)



Som oftast hamnar vi ett par tusenlappar mer i räkningar än väntat... men jag har slutat bry mig, har insett att vi ändå aldrig kommer hålla den där fina räkenskapen, har ingen roll hur väl arbeted den är ;-)



Kramis!

2009-01-01 @ 21:02:46
URL: http://duracellmamman.se
Postat av: Helen

Viklen klok bror vi har. Den filosofin får nog jag leva efter. Ha Ha

2009-01-02 @ 09:26:27

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback