Dagens Bloggare är på plats!

Här kommer dagens Bloggare!

Idag får ni möta Malin, även kallad Fru Sörmlind. Åter igen en blogg jag följer dagligen. Malin skriver en mycket humoristisk blogg som ofta får mig att skratta, vilket behövs många dagar! Hos Malin kan man just nu nominera vem som ska bli månadens blogg hos henne. Passa på att gå in till henne och nominera din favorit!

Nedan kan ni läsa vad Fru Sörmlind har att säga om blogglivet!


När startade du din blogg och varför?

Jag startade min blogg i januari 2006 första gången. Då lekte jag på blogg.se och tyckte väl inte att det var så dansband direkt. Så Ludwig ordnade en domän till mig och på den vägen är det.


Hur ofta uppdaterar du din blogg?

Det beror på lite, jag brukar försöka få till 5-10 inlägg om dagen. Om jag inte ska vara hemma så tidinställer jag inläggen ifrån Windows Live Writer så att bloggen hålls igång hela tiden.


Hur många läsare har du per dag och vad har du gjort för att få alla dessa läsare?

Jag har ungefär 250 unika besökare om dagen. Hur många sidvisningar vet jag egentligen inte på rak ärm. Jag har annonserat en hel del på bloglovin men jag har funnit att de flesta som har funnit mig har gjort det genom mun mot mun metoden. Att deras kompisar tipsat dem om min blogg, eller länkat till mig, eller kanske rentav att de har skrivit om mig på sin blogg. Det är otroligt roligt att se inläggen som skrivs om en själv. Men sen å andra sidan är jag kanske lite ego på det viset.


Hur mycket tid lägger du på din blogg?

Jag lägger en hel del tid på min blogg. Inte på själva skrivandet, det sköter sig själv. Men jag försöker hela tiden förbättra sidan så att det blir mer än "Bara en blogg". Jag vill att moolin.se ska vara en sida där man kan läsa min tankar men också att man kan stanna en stund och hitta på något annat, kika runt och ha roligt en stund!


Har du egna favoritbloggar som du följer?

Jag följer ungefär 30 bloggar på en daglig basis, några är vänner, några är internetvänner några är bara bra bloggar. Vemihelvete tycker jag är helt fantastisk och han får mig alltid till att skratta. Min make Ludwigs blogg får mig till att tänka i hans banor och även om det kanske skrämmer mig lite så tycker jag om den.


Vad är det mest positiva och negativa med att driva en blogg?

Det mest positiva är all underbar feedback som man får av sina läsare! Även om de bara skriver "Ha ha" så vet jag att de har iallafall dragit på smilbanden lite och då har jag gjort mitt. Min blogg ska vara ett roligt avbrott ifrån vardagen. Dit ska du kunna gå och läsa inlägg om mitt liv, alla negativa och positiva saker, vardagssituationer som händer, som kanske händer alla. Olika situationer som alla kan känna igen sig i. Men jag vrider det till någontig roligt. Om det finns någonting negativt så är det väl att man ibland kan känna press att vara rolig, iomed att jag har satt mig själv som en humorblogg. Men jag försöker att inte tänka så mycket så sköter det sig själv.


Vad är din drivkraft?

Min drivkraft är att få människor till att le och känna igen sig i vad jag skriver. Att människor ska gå in på min blogg för att de kanske behöver piggas upp eller bara för att få komma bort ifrån stressen och irritationen som vardagen kan ge.


Hur började du blogga?

Jag började som sagt på blogg.se för tre år sedan och då höll jag mig till ett inlägg om dagen, jag kunde inte alls förstå att folk la upp fler inlägg på en dag. Men sen fick jag en blodad tand och de senaste året så har det blivit mer och mer när bloggen har växt.


Vad du får din inspiration ifrån?

Jag får min inspiration ifrån en massa olika ställen, inte så mycket designinspiration. Mer sättet att uttrycka sig på i text. Alla uttrycker sig olika och det tycker jag är fantastiskt roligt att granska och ta in. Det svenska språket är viktigt för mig och bloggar som skrivs med för avancerad svenska eller för fattig svenska blir bara till ett enda blaha för mig. Jag tycker om välskrivna bloggar helt enkelt.


Vad har du har för tips för andra som vill nå framgång i sitt bloggande?
Skriv om det som du själv skulle vilja läsa om, ingen tanke är dum men försök att sikta in dig på en kategori av läsare om du vill att din blogg ska bli stor som tex Blondinbella. Bloggar du för din egen skull så blogga om vad tusan du vill och när du vill!   Ja och herregud, det här är viktigt. Under sudda knappen sitter en stor fet knapp som kallas enter. Om man trycker på den så blir det ett hopp ner! En helt magisk funktion som fler bloggare borde använda! Man blir otroligt trött i ögonen av att läsa ett enda långt stycke med text.


Hur mycket du bloggar och hur länge du tänker hålla på?

Jag bloggar en hel del, mellan 5-10 inlägg om dagen och jag tänker hålla på tills jag inte orkar mera, tills jag inte tycker att det är roligt längre helt enkelt. Men det kommer att ta lång tid. Jag har alltid älskat att skriva och nu får jag äntligen publicera mina tankar hur ofta jag vill. Hur galna de än är!


Tack Fru Sörmlind för att du ville vara med på min blogg!

Dianas blogg hittar ni idag en intervju med Ungmamma89
Kika gärna in där och läs hennes intervju!

Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Duracellmamman

Bra intervju!! Malin har en toppen blogg!!



Kramis!!!

2009-01-27 @ 16:19:36
URL: http://duracellmamman.se/
Postat av: Malin

NÄMEN SÅ DU SÄGER DURACELLMAMMAN! rodnar

2009-01-27 @ 18:15:06
URL: http://moolin.se
Postat av: sessan ☆

Det är så kul att läsa om hur andra tänker om sitt bloggande.



Flott intervju!!

2009-01-27 @ 22:17:10
URL: http://sessanochprinsessan.com
Postat av: Catrin

Mörrum ?? Där är ju jag nästan uppvuxen. Rättare sagt Galleryda. Mormor och Morfar bodde där ;)

2009-01-27 @ 23:14:33
URL: http://catriin.blogg.se/
Postat av: Camiie

Intervjua Lattepappan, han är den roligaste bloggaren som finns, honom hittar du på http://lattepappan.se/wp

2009-01-28 @ 03:46:53
URL: http://camiie.se/wp

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback