Redaktören here self!

Dagen bloggare hos mig är Karin Olofsson, redaktör på blogg.se! För några veckor sedan mailade Karin mig och frågade om jag ville bli intervjuad till blogg.se startsida i "Fem snabba frågor".  Jag blev SUPERGLAD och kände mig som värsta kändisen:)
Nu är det Karins tur att få bli kändis hos mig, antar att det måste vara en stolthet!

Här kommer Karins tankar om Blogglivet!


Karin Olofsson


När startade du din blogg och varför?

I november 2007. Det var min kompis idé. Jag bara testade att skapa en för kul. Sedan rullade det på. Jag visste knappt vad en blogg var innan och jag läste inte en enda blogg.

Hur ofta uppdaterar du din blogg?

Cirka 3-4 gånger per dag.

Hur många läsare har du per dag och vad har du gjort för att få alla dessa läsare?

Vad man gör för att få läsare är väl rätt självklart i de flesta fall - har en intressant blogg, eller ja, att andra finner den intressant. Jag har cirka 2000 unika besökare om dagen.

Hur mycket tid lägger du på din blogg?

Svårt att säga. Eftersom jag jobbar med bloggar sitter jag ju vid datorn hela dagarna. Går in på min blogg då och då under hela dygnet.

Har du egna favoritbloggar som du följer?

Jag läser massvis med bloggar. Det är ju mitt jobb här på blogg. Otroligt svårt att bara välja några.

Vad är det mest positiva och negativa med att driva en blogg?

Jag ser inget negativt alls med att blogga.

Vad är din drivkraft?

Jag är kreativ. Vill få utlopp för min kreativitet. Om jag inte skulle ha min blogg så skulle jag skriva och fota ändå.

Hur började du blogga?

Se fråga ett.

Vad du får din inspiration ifrån?

Från precis allt. Från att gå upp på morgonen, gå ut på stan, prata med människor. Ja, alla intryck sinnena plockar upp helt enkelt.

Vad har du har för tips för andra som vill nå framgång i sitt bloggande?

Skriv bra och lär dig kommunicera på ett bra sätt.

 Hur länge du tänker hålla på?

Just nu jobbar jag ju med bloggar på blogg.se på heltid eftersom jag är redaktör på blogg.se. Otroligt svårt att säga. Jag älskar både mitt jobb samt att blogga.


Tack Karin för att du ville vara med på min intervju!

Hos Diana hittar ni idag en intervju med Filippa
Kika gärna in där för att läsa!

Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Anonym

å vad roligt!:) Ha det fint!

Godnatt:)

2009-01-28 @ 22:36:38
URL: http://KarinOlofsson.se
Postat av: Sofia Werlin

skoj att hon får bli intervjuad :D

2009-01-28 @ 22:51:10
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Julia

Ja vad kul att du gjorde det Åsa:) Pch vilken fin blogg du har!

2009-01-28 @ 23:09:57
URL: http://ungmamma89.blogspot.com
Postat av: Duracellmamman

Kul att hon ställde upp på intervjuen!!!

2009-01-28 @ 23:12:11
URL: http://duracellmamman.se/
Postat av: evans

Har du varit på startsidan? Det har jag missat :(

2009-01-29 @ 10:12:13
URL: http://evans.blogg.se/
Postat av: sessan ☆

Vad kul att du fått en intervju av henne ;D



Du måste kolla upp varför man får 404 not found på vissa av dina inlägg!!! Nu kan jag inte kommentera utan att få upp det i inlägget över... Ville skriva att hon är underbart söt lilla napp fia ;D



Njut dagen

2009-01-29 @ 10:20:08
URL: http://sessanochprinsessan.com
Postat av: Helen

Har varit jättekul att läsa alla dina intevjuer..

Fortsätt gärna.

2009-01-29 @ 12:24:02
URL: http://famstenstroms.blogg.se/

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback