Inte lätt att boka resa


Bilden är från Apollos hemsida och visar stranden på Koh Samui. Hit kan jag tänka mig att åka.


Min barnfria förmiddag har jag ägnat åt att sitta i sängen med te och rostade mackor, och surfat runt bland resebolagen för att hitta en resa till familjen. Det är inte helt enkelt att hitta något som passar både min vilja och min ekonomi! Fritidsresor dissar jag helt, för deras hemsida är totalt hopplös och skitjobbig. Jag gör mina val och klickar på sök. Får då upp en text som säger att inga resmål finns för gjorda val, men jag får ingen hint om VAD det är som inte finns. Är det dagen som inte går, hotellet, tiden.....???
Nä, Fritidsresor får inte mina pengar. Ving och apollo vrkar bättre och där har jag hittat några alternativ. Nu måste jag få till en träff med Lena och Daniel som vi ska resa med för att se vad som passar dem.

Snart kommer barnen hem så jag får nog kliva ur sängen nu. Hoppas de har haft jätteroligt och att Tess har tagit massa fina bilder som jag kan visa er senare.

Ni får gärna komma med tips gällande resa. Vi har varit i Ao nang, Kata och Koh Lanta, men de andra ställena känner jag inte till. Khao Lak hoppar jag gärna över. Det är säkert fint men det är inte längre ett resmål i mina ögon, det är en katastrof, på samma sätt som att World Trade center inte längre är en byggnad (i dubbel bemärkelse), och 11/9 inte längre är ett datum.
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Rachel

Åh va härligt! När ska ni åka? Har inte varit där men det verkar som att det mesta är fint =) Hoppas ni hittar något bra!

Kram!

2009-01-11 @ 12:33:56
URL: http://iamrachel.blogg.se/
Postat av: Duracellmamman

Vi var på Karon... super mysigt!! Skulle absolut åka tillbaka, särskilt till samma hotel!! Super barnvänligt... fast de är ju nästan alla där nere ;-)



Kramis

2009-01-11 @ 13:04:20
URL: http://duracellmamman.se
Postat av: Fru Evelina

guuud vad härligt det ser ut!! blir lite ressugen här nu kan jag lova!



kram

2009-01-11 @ 14:04:10
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Anonym

ebbalovisafilippa.blogg.se

det är min kompis blogg och den är verkligen bra och du borde kolla in den :)

2009-01-11 @ 14:16:05
Postat av: Madeleine

Ser verkligen härlig ut, skulle sitta fint med en resa till värmen just nu!

2009-01-11 @ 16:49:27
URL: http://madeleeinep.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Jag hoppas jag också kan åka till Thailand någon gång i livet, det är verkligen en drömresa. Har varit i Egypten några gånger och det kan jag starkt rekomendera :-)



Ha en fortsatt trevlig söndags kväll



// Lisbeth

2009-01-11 @ 19:03:38
URL: http://vipelyckan.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Hej!

Mitt tips ang. Thailand måste bli Koh Tao och Koh Phangan (nordvästra sidan). En strand som heter Haad Salad, helt underbar å barnvänlig. Det var många barnfamiljer där när vi var där. Koh Samui är i vårt tycke för mycke turism... Vi åker i mars igen å det blir öarna jag nämnde + Koh Chang å öarna däromkring. Vi blir borta en månad å det ser jag fram emot... Lycka till med beslutet! Vi bokar flygstolar å så bokar vi hotel hemifrån... Kramen, Maria

2009-01-13 @ 20:27:50
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback