Oj vilken jobbig eftermiddag det blev!

Efter att först ha blivit jättepigg av kaffet på jobbet idag, blev jag helt plötsligt sjukligt trött. Packade ihop och begav mig mot dagis. Emilia ville idag ta med sig TVÅ kompisar hem och jag sa att det gick bra. Linneà och Tilde har varit här tidigare och det fungerar alltid bra, MEN idag var dessa fyra tjejer som om de hade varit 100 st! Det var så hög volym och min hjärna nästa sprängdes. Tog Raffas Ipod och försökte bli av med deras läte men det var omöjligt. Trodde jag gjorde ett vinnande drag när jag satte alla 4 i badet men det blev ÄNNU värre. Till slut fick jag säga att om de inte lugnade ner sig så får jag ringa efter deras mammor.
Leonie har precis slutat sova middag på dagis och är skittrött och grinig när hon kommer hem, såg på henne att det även blev för mycket för henne. Lyckades få till min kalops och satte alla barnen till bords och då blev allt lite lugnare. Mutade även med glass om de åt upp ordentligt vilket alla gjorde.

Var så otroligt glad när de sedan blev hämtade och lite lugn infann sig. Då gör jag en fasansfull upptäckt. Emilias hår är helt stelt av något och helt fett. Frågade vad hon hade gjort och hon talar om att Tilde hällde ut sitt tubläppstift i hennes hår när de badade. Såg framför mig hur jag skulle behöva raka bort allt Emilias vackra hår. Tvättade upprepade gånger men fick inte bort det. Detta fick bägaren att rinna över och jag valde att lämna huset en stund.
Raffa nattade Emilia under tiden och nu vet jag inte vad jag har att vänta mig i morgon. Ringde Alexanders mamma, som är frisör, och bad om lite råd. Hon sa att jag skulle gnugga in YES i morgon när hon vaknar. Hoppas av hela mitt hjärta att det fungerar. 

När barnen väl sov och lugnet var komplett, fick jag ett samtal av Linneas mamma. Linneà har troligtvis fått magsjuka och hon ville förvarna! Finns det inga stopp på eländet idag? 
Jag har spritat in toaletten ( valde mellan gammeldansk och alsolsprit!) och tvättat av överallt. Hoppas gode gud att vi slipper och att det kanske är falskt alarm även på Linnea!

Hoppas ni andra haft en bättre eftermiddag och kväll ♥
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Anonym

Fruktansvärda dag!!

Låter illa gumman & GUD ingen spy sjuka på er nu da...

KLORIN, du måste miljö synda lite nu alltså ;D



Klorin på dörrhandtag, toaletter osv



Jag håller fingrar & tår nu..



KRAAAAM

2009-01-14 @ 22:23:53
Postat av: Monica

Oj..jo jo känner till det där med huset fullt..nu har ju jag tonåringar då..vilket göt att de tömmer skafferiet ibland..och låter JA!:)

Magsjuka..ska råda dig att alltid ha sprit hemma..under vinter halvåret(handsprit som du kan köpa på apoteket). Att ni skulle överkonsumera eller bli resistenta är strunt. Spriten är det ända som dödar bakterierna vid en vinterkräksjuka..och förebygger dessutom att den börjar om.Vi har alltid en pumpflaska står i badrummet.Hoppas att ni slipper den.

Må gott:)

2009-01-14 @ 22:23:58
URL: http://www.helamittliv.blogspot.com
Postat av: Nils Bloggungen

Oj, vad jobbigt det blev för dig! Men du är ju så snäll som tar hem en massa barn för att leka. Min mamma hon blir ju helt hysterisk när det är för mycket ljud, ja du vet ju själv hur hon kan bli. Tänk när jag, Olle, Rasmus, Nora och Leonie skall leka hemma hos oss, då kommer hon nog att behöva många glas champagne tillsammans med dig på kvällen sen....

2009-01-14 @ 22:56:30
URL: http://bloggungen.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hoppas ni klarar er undan magsjukan, usch bara ryser av tanken på magsjuka :-S



Vi medicinerar för fullt med kåvepenning, och det blir verkligen svårare och svårare för varje dag som går att få i lillsessan det.. Men nu är det bara en dag kvar, hoppas vi slipper det sen!



Kram Jenny

2009-01-14 @ 23:18:17
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Duracellmamman

Vilken dag!!!! Massa styrkekramar till dig!! Kan trösta dig med att YES brukar funka mot det mesta... till och med som svart tjock tjära i Linus blonda kalufs:-D



TACK för den underbara varma kommentaren!! Kan bara instämma!!!



Såg ditt mail nu med, tänkte att jag ringer dig efter att årsbokslutet är klart, så att du har lite tankar fria!!;-)



Massa härliga kramar!!!

2009-01-15 @ 00:08:08
URL: http://duracellmamman.se

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback