Ny vecka och nya arbetsdagar


Raffa och Emilia på promenad på "The Beach" där filmen med samma namn spelades in. Överallt blev man påmind om vad Thailand nyligen blivit drabbat av! Det fanns skyltar på alla stränder om vilket håll man ska springa om en Tsunami kommer, och vart man ska samlas upp. Att gå runt på dessa stränder med tre barn och veta vad en del föräldrar fått gå igenom var ibland ganska tungt. Jag håller konstant utskik över fronten numera när jag reser.



Även om jag la mig tidigt har jag inte fått den sömn jag hade velat ha. Först en man som kommer in sent och lägger sig och då väcker mig, sedan en lite  Leonie som tjatar om välling! Jag flyttade mig till slut till soffan. La Leonie med Raffa i vår säng med välling och själv fick jag börja läsa igen för att natta om mig själv. Just som jag släckt lampan och ska somna hör jag Leonie komma gående igen.
- Jag vill vara med dig mamma.
Blev ju lite glad eftersom hon normalt sätt är en pappagris, så vi somnade tillsammans i soffan hon och jag.
Var tidigt på jobbet och har nu fått iväg de flesta montörer på jobb. Själv ska jag fortsätta med alla avstämningar för förra året, samt boka in de jobb som inkommit under helgen.

Dagens bloggare presenteras under eftermiddagen/kvällen.


Önskar Er alla en bra dag
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: malin

Vilken härlig bild :)

2009-01-26 @ 09:38:57
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: Monica

Mera sömn vore gott!:) Men en timmes meditation var underbart skönt..ett bad och en liten fotkur;)

Må gott

2009-01-26 @ 10:46:37
URL: http://www.helamittliv.blogspot.com
Postat av: Duracellmamman

Vad härliga de där nätterna är;-)



Vi hade en liknande med Tildis. När jag väl hittade sängen så började hon, tror det var magknip :-(



För det smattrade värre än värst ett par timmar, och sen var allt frid o fröjd igen!



Hoppas du har en super trevlig dag idag!!



Massa kramar!!

2009-01-26 @ 10:58:19
URL: http://duracellmamman.se/
Postat av: Ulrika

Jag har precis kommit hem efter 3 veckor i Thailand.. Håller med om den där "underliga känslan" att promenera omkring på stränderna o samtidigt o oundvikligt tänka på vad som hände där för ngr år sedan nu!



2009-01-26 @ 18:23:13
URL: http://uj76.blogspot.com

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback