Mot gummi, glas och metall betyder ett mirakel inget alls......

Dagens bloggare kallar sig Bambi och som vanligt är det en blogg jag följer.
Hon är en relativt nybliven mamma och vi får se massor av underbara kort på hennes son Zack.
Vill du ha tips om Odd Molly kläder är detta bloggen du ska vända dig till. Bambi är ett riktigt Odd Molly fan.

Här kan ni läsa vad Bambi tycker om blogglivet! 




När startade du din blogg och varför?

April 2007. För att jag gillar att ha nåt att göra och "pyssla" med (fixa fina bilder, leta ämnen att skriva om, etc).


Hur ofta uppdaterar du din blogg?

2-10 gånger per dag.


Hur många läsare har du per dag och vad har du gjort för att få alla dessa läsare?

Har ca 500-600 nu, men bytte nyligen adress (hade över 1000 unika besökare per dag innan). Jag har bloggat länge och då bygger man upp en läsarkrets under tiden. Sen så försöker jag vara aktiv och inte blogga om alltför tråkiga vardagssaker.


Hur mycket tid lägger du på din blogg?

Oj, svårt att uppskatta.. kanske 1-5 timmar per dag.


Har du egna favoritbloggar som du följer?

Ja, just nu är favoriterna Knivlisa, Bloggtipsarna och Finnjonna.


Vad är det mest positiva och negativa med att driva en blogg?

Det finns massor med positivt: alla söta kommentar man får, att man kan gå tillbaka och minnas allt roligt man har gjort, att man kan bearbeta saker som har hänt genom att sätta ord på det, att man kan tjäna lite extra pengar, mm. Det enda negativa som jag känner är att jag kan ibland bli stressad och känner mig tvingad att uppdatera bloggen ofta och hela tiden hitta på något roligt att skriva om.


Vad är din drivkraft?

Att jag känner det lite som en utmaning att hela tiden utveckla bloggen och komma på nya roliga saker att skriva om. Det är också oerhört roligt när man börjar få fler och fler förfrågningar om samarbeten!


Vad tycker din familj och vänner om att du bloggar?

Dom brukar bli imponerade när dom hör hur många läsare jag har och brukar tycka att jag är företagsam när jag berättar om olika samarbeten.


Vad får du din inspiration ifrån?

Min underbara son och när jag hittar roliga/fina saker att shoppa!


Vad har du har för tips för andra som vill nå framgång i sitt bloggande?

Att tänka hur vill jag att en blogg som jag själv gillar ska vara och sen utgå ifrån det. (Har också samlat massvis med tips på min blogg, under kategorin "Bloggar".)


Hur ser din framtid ut som bloggare och har du några mål med bloggen?

Jag tänker fortsätta att blogga så länge jag tycker att det är roligt. En dröm skulle vara att kunna leva på enbart bloggen, men jag har inga direkta mål med bloggen.


Tusen tack Bambi för att du ville intervjuas av mig

I Dianas blogg hittar ni idag en intervju med Selma


Jag är som jag sa i mitt tidigare inlägg MYCKET trött idag och detta är nog det sista ni ser av mig idag.
I morgon är jag tillbaka och då förhoppningsvis piggare!

Ha en underbar kväll  och njut av ledigheten



Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: sessan ☆

Härlig intervju!!! Skall genast titta in till henne också ;D



Hoppas du har en strålande kväll söta

2009-01-30 @ 20:34:14
URL: http://sessanochprinsessan.com
Postat av: Jenny

Fin interjuv! Hoppas du får en riktigt fin helg! Kram Jenny

2009-01-30 @ 21:59:37
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Duracellmamman

Bra intervju Gumman!!



kramis!

2009-01-31 @ 00:15:27
URL: http://duracellmamman.se/
Postat av: Sagolikt by Perla

Roligt med intervjuer att läsa =)

Ha det så gott!

2009-02-01 @ 22:47:21
URL: http://perla08.blogg.se/

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback