Låt mig presentera Babiantuttar!

Sedan en tid tillbaka har Diana och jag jobbat ihop med att få till en intervjuserie här på våra bloggar. Nu är vi äntligen klara och idag presenteras de två första bloggarna! Under kommande dagar kommer ni att få läsa en intervju varje dag av olika bloggare som vi fallit extra mycket för. Kan utlova några riktigt heta bloggare!

Hos Diana hittar ni idag en intervju med Izabella, kika gärna in där också och läs. Vi har valt att ställa samma frågor till alla bloggare och frågorna rör givetvis bloggandet!

Här kommer min första intervju med BABIANTUTTAR
En blogg som jag följer med Bloglovin och läser dagligen. Korta och humoristiska inlägg som inte döljer mycket!



När startade du din blogg och varför?

 Februari -08. Jag gick hemma med en nyfödd bebis och hade tråkigt, en blogg var det perfekta nöjet- inga tider att passa och jag kan skryta om mina barn hur mycket jag vill. Dessutom har jag författardrömmar men är alldeles för ostrukturerad för att hålla en röd tråd igenom en hel bok.



Hur ofta uppdaterar du din blogg?


Oj, jag är nog lite "hyper" med det där. Vanligtvis cirka fem gånger per dag! Jag vet att jag skulle tjäna på att senarelägga inlägg, då skulle jag snart ha bloggat flera månader framåt. Men jag vill gärna blogga just DÅ och man vill ha "respons" på saker på en gång.


Hur många läsare har du per dag och vad har du gjort för att få alla dessa läsare?

Det varierar stort, mellan 300 och 1700. Jag har gjort lite research och märkt att många läser i bloggen flera gånger per dag, två tredjedelar är unika besökare för dagen. Jag har haft flyt och har blivit länkad väldigt mycket, och jag länkar dem i sin tur. Sedan har jag märkt att Google gillar mig, allt jag skriver hamnar på första sidan på Google. Väldigt behändigt och det ger nog många läsare.


Hur mycket tid lägger du på din blogg?

Alldeles för mycket. Just med själva bloggen blir det kanske en timme, max. Men så vill man bara kolla..och så fastnar man med att läsa andras bloggar, svara på kommentarer och skriva mejl.


Har du egna favoritbloggar som du följer?

Japp! Alldeles för många är de men jag följer alla jag listat upp som favoriter i högerkolumnen. Dessutom sneglar jag alltid på de stora bloggarna för att se hur de gör.


Vad är det mest positiva och negativa med att driva en blogg?

Positiva- responsen från läsare! Det är superroligt! Jag skulle nog inte blogga om jag inte fick kommentarer. Det negativa är väl när man får bloggångest, då känns det som man borde skriva någonting "bra" och allt låser sig. Då brukar jag slänga in en ful bild eller en rolig historia så löser det sig. *ler*



Vad är din drivkraft?

Jag är envis, gillar att skriva och så är jag nyfiken på hur "stor" bloggen kan bli.


Hur började du blogga?

Började här på Metrobloggen och det var enkelt att komma igång. Kastade ur mig ett par alldeles för långa och "poetiska" inlägg som hade ungefär noll läsare. Sedan läste jag andra bloggar och provade på att skriva olika saker, det tog ett tag att hitta "mitt bloggjag".


Vad du får din inspiration ifrån?

Familjen, vänner, nyheter och min sjuka humor och tankevärld.


Vad har du har för tips för andra som vill nå framgång i sitt bloggande?

Uppdatera ofta, PINGA på alla pingsajter du hittar och sprid ut till alla att du bloggar. Var aktiv och försök kommentera hos andra och svara på kommentarer du får. De flesta vill ha ett besök tillbaka, att kommentera på sin egen blogg är inte alltid så bra utan ta dig tiden att klicka in på personens blogg. Är någon snäll mot dig (länkar osv) så var snäll tillbaka. Trampa inte på någons tår- hur dålig du än tycker att en blogg är- håll tyst om det. Personen som skriver bloggen gör sitt bästa och har inte bett om din åsikt.


Hur mycket du bloggar och hur länge du tänker hålla på?

Jag bloggar mycket nu när jag fortfarande går hemma, det lär minska när/om jag börjar jobba. (Eller så får jag jobb som bloggare någonstans, det är drömmen.) Direkt när bloggen slutar växa slutar jag blogga och testar någonting nytt.


/Sill-Britt


Tack så mycket Sill-Britt för att du ville vara med på min blogg!

I morgon kommer en ny intervju både hos mig och hos Diana. Kan avslöja att jag vänder min frågvisa näsa mot vårt kära grannland.Mer får ni se i morgon.
Välkommen tillbaka!
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: E

Kul med sådana intervjuer, ja en egen domän vore något det...Må så gott

2009-01-21 @ 21:32:06
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Morfen

Kul intervju! :D

2009-01-21 @ 21:42:02
URL: http://morfen.blogg.se/
Postat av: Sill-Britt

Hihihi, nu blev jag nästan generad här! Min första bloggintervju!

2009-01-21 @ 21:42:46
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar
Postat av: Duracellmamman

Bra intervju!! Gillar konceptet starkt!! Ska knapa ihop mitt bidrag ikväll om jag hinner!!



Kramis!

2009-01-21 @ 22:19:22
URL: http://duracellmamman.se/t
Postat av: Diana

Åh, vad härlig ibtervju! Gick direkt in och läste Babiantuttar! ;D Kram och godnatt Åsa! P.s. nu är min intervju ute efter mycket om och men med tekniska problem, haha! D.s.

2009-01-21 @ 22:19:53
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: Monica

Trött är jag just nu..ska upp 05.00..slutade jobba för en timme sedan..men här fanns ju spännande läsning!;)

2009-01-21 @ 22:29:27
URL: http://www.helamittliv.blogspot.com
Postat av: sweetmama

Kul intervju vilken rolig idé ;o)



Ja jag kommer att beställa armband. Behåller jag det inte själv så har jag en syster som fyller år snart.

Så gärna en kod ;o)

Men menar du verkligen 9 cm? Det är ju i såfall ett baby armband...

2009-01-21 @ 22:30:06
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Hi hi men skål då och tack för koden

Det blir nog perfekt till mig.

Trevlig kväll kram

2009-01-21 @ 22:44:07
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: michelle bogar

men åhå mysblogg hörru!

2009-01-21 @ 22:51:28
URL: http://kapten.blogg.se/
Postat av: Elin

Roligt att läsa en intervju med en "bloggare" som jag följer :)

2009-01-21 @ 23:19:08
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Tessah

Roligt med intervjuer :P

2009-01-22 @ 00:08:27
URL: http://tessah.blogg.se/
Postat av: alice, frisör

gud vad roligt för tuttsen att få sån här uppmärksamhet:)

2009-01-22 @ 08:19:51
URL: http://metrobloggen.se/face

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback