Helgen är över

Nu sover hela huset och jag gör helgens sista inlägg. Vi har haft en underbar helg och ser redan fram emot nästa. Tess och Daniel var väldigt trötta efter dagens ridning och har inte mailat några bilder ännu, så de får jag bjuda på någon annan dag. Stackars Daniel hade visst sprungit med Emilia runt och vaktat henne, och hon red 1 timme så jag förstår att han är trött! Emilia hade även travat idag och det är ju verkligen duktigt av henne. Hon sover numera varje natt i sin säng och sparar febrilt till sin häst. En morgon berättade hon för mig att hon hade vaknat på natten och var på väg till mig, men kom på när hon var i köket att hon behövde pengar till sin häst:
- Så då vände jag mamma och gick och la mig i min säng igen!
Den ungen förtjänar verkligen en häst!

Middagen hos svärmor blev väldigt god och trevlig. Som förrätt fick vi pilgrimsmussla som är bland det godaste jag vet. Insåg att jag varit i släkten länge nu, för när svärmor sa att hon hade EN till mussla till någon, SKREK jag direkt att den ville jag ha! Var även fräck nog att fråga Babcia ( Raffas mormor) om hon inte skulle ha sin salladslök som hon lagt åt sidan, och tog sen den också!
Roligast blev det sedan när Raffas moster Lena ringde från Barbados ( där hon bor 6 månader om året) och undrade varför inte hon var bjuden? Svärmor fattade inte hennes fråga och hur hon kunde veta att vi åt middag. Efter en stund trillade poletten ner, när hon insåg att det finns en bloggar i familjen!
Numera har jag aldrig något att prata med vänner och bekanta om. Varje gång jag påbörjar en mening får jag höra:
- Det vet jag redan, läste det in din blogg!
Min mamma däremot, som nyligen börjat läsa här, undrar om det verkligen ska vara så att hon BARA ska läsa min blogg? Ska hon aldrig få prata med mig?
Får nog ta mig tid att ringa henne i morgon :)

Nya veckan i morgon startar åter igen med problem. Igår natt hade vi tydligen inbrott i en av våra montörsbilar. Det gäller Raffas bil som Björn just nu har. Faan, att folk inte kan låta andras grejer vara. De har krossat förarrutan och även skadat ratten. Deras vinst blev vår GPS. Någon har denna helg fått köpa en GPS väldigt billigt, och någon annan har förmodligen fått sin dos droger av denna intäkt! 
Jag däremot får omboka kunder, pappersjobb, lämna bil för reparation och ytterligare massa kostander!

Nu ska jag läsa några bloggar och sedan blir det sängen för mig.

Hoppas ni alla haft en supertrevlig helg ♥  

Gillar ni det ni läser så missa inte ikonen nedan ↓
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Duracellmamman

Samma fenmen märker jag av här. Min närmaste syster har slutat läsa min blogg numera, hon tyckte det blev för tradigt... för jag hade aldrig något nytt att komma med ;-)



Nackdelen när man öppnar upp sig helt :-D



Kramis

2009-01-12 @ 00:00:22
URL: http://duracellmamman.se
Postat av: Junitjej

Då får du ingen bra start på veckan idag. Fy, vad trist!

2009-01-12 @ 06:19:16
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Ulrika

Hej! snubbla in på din sida, när jag satt och surfade runt lite.... Ville bara säga att du har en SUPERFIN sida!

2009-01-12 @ 08:31:45

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback