En sjukling bloggar från sängen


Bägge tjejerna nattades direkt i vår säng,något som bär emot otroligt mycket, men ibland har nöden ingen lag!



Åkte hem från jobbet redan strax före 15.00 idag för jag frös så jag skakade. Har legat i sängen sedan dess och sovit en hel del. Jag är sjuk light. Jag har lite ont i halsen, lite täppt i näsan, lite ont i ett öra och lite tjorvig i magen. Vet inte om det bara blir detta och att jag är pigg i morgon eller om det slår till och bryter ut. Raffa hade bokat tid för badminton med en kompis ikväll och han hann inte lägga tjejerna innan han skulle gå. För att slippa kliva ur sängen och köra nattning av två barn valde jag att låta dem somna i vår säng. Det är den ENDA regeln jag alltid har hållt stenhårt på att de INTE får göra, men ibland får man motarbeta sig själv. Allt för att förenkla sin egen vardag. Jag menar att om jag ger upp och söver dem i vår säng så märker jag aldrig när vändningen kommer, för kommer gör den. De får krångla hur mycket de vill med sovandet, men de SKA påbörja sin sömn i sina sängar! Förutom idag då!

Nu är vår braskamin klar och vi har för första gången eldat i den. Hoppas jag är piggare i morgon när det är fredag och dags för det vanliga myset, för i morgon har vi den som gör kvällen ännu bättre. Inser bara att det blir VÄLDIGT varm här och vi kommer nog få sätta in en luftvärmepump här, för att cirkulera luften och värmen.  Tur att jag har så stora kontakter inom det området :)

När vi ändå talar om vårt företag så tänkta jag passa på att säga att har ni frågor gällande energibesparing så hojta gärna till. Jag ställer gärna upp och svarar på om ditt hus skulle passa för en värmepump och  hur stor besparingen skulle bli för just Er familj. Det är nog inte många av Er som jag skulle kunna sälja till ( till bra pris förstås) men ni kan ju alltid få råd och kanske tips på vilken firma ni ska vända Er till just där ni bor.

Hoppas ni alla har en trevlig kväll ♥
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Nils Bloggungen

Krya på dig Åsa! Hoppas inte att du blir liggande länge. Det luktade så gott om ert elande när vi kom hem idag, jag blir väldigt avundssjuk. Vi kommer ju fasen aldrig igång med vårt bygge. Nå väl, nya inlägg är gjorda hos bloggungen och jag har intstallerat datorn. Vi hörs imorgon. Jag är sen hem, vi har möte hela eftermiddagen.

Kram Anna

2009-01-15 @ 20:51:09
URL: http://bloggungen.blogg.se/
Postat av: Perfeektion by Emma

- o me tack. såg din award nu..



hoppas att ni blir friska snart igen!! kram

2009-01-15 @ 21:16:37
URL: http://perfektion.blogg.se/
Postat av: Björn

hejsan vännen!!

jag försöker att inte använda ordet jämställd.... jag anser att vi alla är jämlika.... jämställd är ett ord som är skapat av kvinnor för att sätta män/kvinnor på olika stolar!!

kram/B

2009-01-15 @ 21:35:54
URL: http://www.singelpappa.blogg.sew
Postat av: Katinka

Det låter inget vidare att känna sig så dålig. Tittade precis förbi och tänkte lämna ett litet spår efter mig. Krya på dig.

2009-01-15 @ 22:03:00
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Duracellmamman

Gumman!!! Hoppas Ni alal måt så mkt bättre imorgon!!



Kramis!

2009-01-16 @ 01:47:10
URL: http://duracellmamman.se

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback