Duracellmamman: Here she come!

Det är med stor ära jag presenterar dagens bloggare. Hon kallar sig Duracellmamman och hon gör verkligen skäl för sitt namn! En kvinna med mer energi får man leta efter. Jag följer hennes blogg dagligen och beundrar henne väldigt mycket. Hon har så många läsare och får så mycket kommentarer, och hon svarar alla i deras egna bloggar! Beundransvärt enligt mig! Jag är mycket stolt över att få ligga på hennes favoritlista. Duracellmamman har en önskan om att samla mammabloggare för en egen Gala under sommaren. Jag har lovat att hjälpa henne med detta och jag hoppas vi får till något riktigt bra och att så många som möjligt vill komma och möta upp! 

Läs här nedan vad Duracellmamman säger om blogglivet!




                                                   

När startade du din blogg och varför?

Jag började blogga på en riktig blogg december 2006. Innan dess använde jag vår hemsida, som skapades inför vårt bröllop som blogg. Jag älskar att få skriva av mig, få sorterat tankarna där uppe på hjärnkontoret helt enkelt. Innan den här virtuella världen exploderade, skrev jag dagbok, ja ända sedan jag var liten.


Hur ofta uppdaterar du din blogg?

Väldigt olika, men ofta brukar det bli 3-5 inlägg per dag. Beror lite på vad som händer och sker under den aktuella dagen.


Hur många läsare har du per dag och vad har du gjort för att få alla dessa läsare?

Varierar, men i snitt har jag 2500-3500 besökare dagligen på bloggen, ungefär en tredjedel del är unika besökare. Jag har en skara på ca 500 läsare som är trogna, har många som följt mig sedan jag började för över 2 år sedan.


Jag skriver öppet om vårt liv i bloggen, ogenerat, utan några fördragna gardiner, tror att just det lockar folk att fortsätta läsa inne hos mig. För något måste det ju vara, annars skulle ju inte så många fortsätta läsa;-)


Har egentligen inte gjort så mycket för att få mina läsare. I början var jag aktiv inne på forumet Familjeliv, vilket i sin tur lockade många läsare till bloggen.


Hur mycket tid lägger du på din blogg?

Alldeles för mycket om Du frågar min man;-) Blir lätt 6-7 timmar om dagen, varav 2-3 timmar varje dag går åt att svara på kommentarer, besöka andras bloggar och inte minst svara på mail som kommer in. För mig är det viktigt att svara på kommentarer, när en läsare har tagit sig den tiden att lämna en underbar kommentar, är det minsta jag kan göra, att just svara tillbaka.


Har du egna favoritbloggar som du följer?

Många, har en länklista inne på bloggen där mina favoritbloggar finns. Den är inte statisk, utan ändrar sig hela tiden. För bara sådär hittar jag en ny favorit blogg jag börjar följa, och någon annan faller bort. Har dock en regel att aldrig ha mer än 10 favoriter åt gången, annars skulle jag inte hinna med annat än att läsa bloggar hela dagarna;-)

  

Vad är det mest positiva och negativa med att driva en blogg?

All den underbara respons man får på bloggen är utan tvekan positiv! Varje dag strömmar det in massor av härliga kommentarer och mail! Ger mig en underbar feedback, värme och kraft!


Sen har jag fått massor av nya vänner, vänner som jag säkerligen annars aldrig hade träffat! Tänk så mycket man hade gått miste om!


Det negativa är att det ibland kretsat lite för mycket kring bloggen. Man har svårt att koppla bort den mellan varven... för även fast jag ibland faktiskt försöker, så händer något, som jag bara måste få berätta för mina läsare.


Vad är din drivkraft?

Att jag älskar att skriva av mig, få dokumenterat vårt liv! Samtidigt som man får en sån enorm respons/feedback tillbaka! En härlig kombination, som utan tvekan fungerar som bränsle i motorn;-)


Hur började du blogga?

I samband med att vi började planera vårt bröllop. Jag ville dokumentera förberedelserna, ja som började 11 månader innan den stora dagen. Sen har det bara fortsatt... de läsarna som har följt mig hela vägen, har fått läsa om bröllop, husköp, renoveringar, graviditet, vårdnadstvist, flytt och inte minst Mathildas liv. Ja från start, för såklart bloggade jag även ifrån förlossningen, man är ju inte Bloggerska för inte;-)


Vad du får din inspiration ifrån?

Livet! Från min underbara familj, från vår vardag... ja från allt som händer omkring oss helt enkelt!


Vad har du har för tips för andra som vill nå framgång i sitt bloggande?

Först och främst, var ärlig i Din blogg, dela med Dig av Ditt liv! Skriv från hjärtat, ibland har man bra dagar, ibland sämre, låt Dina läsare få ta del av alla sidor.


Besök andras bloggar, kommentera aktivt, svara alltid på kommentarer!


Se till att Du anger tags när Du skriver, eftersom Din blogg då hamnar oftare i sökmotorerna.


Hur mycket du bloggar och hur länge du tänker hålla på?

Jag bloggar alldeles för mycket, men samtidigt så älskar jag det! Har ju till och med lyckats med konsten att få min Man att börja blogga, så det ska mycket till att jag slutar. Kommer utan tvekan fortsätta så länge som jag har samma känsla inför bloggandet!


Utvecklingen här ute i den virtuella världen går fort, så inom ett par år kommer säkerligen bloggandet ersättas av någon annan form, misstänker att jag hänger på i den utvecklingen;-)


 

Tusen tack Duracellmamman för att du ville låta dig intervjuas i min blogg!

Hos
Diana hittar ni idag en intervju med Heja Abbe
Abbe föddes 2005 med en kromosomavvikelse och ett medfött hjärtfel. Hans pappa skriver om deras liv och deras vardag. En underbar blogg som jag läser ofta!








 

Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Duracellmamman

Vilken underbar presentation Gumman!! Tack!!! Äran är minst lika stor från min sida, ja att få frågan att bli intervjuad!!



Massor av varma kramar!!!

2009-01-26 @ 11:58:51
URL: http://duracellmamman.se/
Postat av: Diana

Har precis spanat in Duracellmamman som blivit en ny bloggfavorit nu senaste veckan! =) Skoj! KRAM

2009-01-26 @ 12:05:54
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: Angie

Har följt Duracellmammans blogg i flera månader nu, älskar att läsa den! Hon skriver så mycket och på ett underbart sätt!! =)

Och jag har även haft turen/lyckan att hamna på hennes lista över bloggar hon följer;-) =)



Riktigt kul att läsa denna presentation av henne, inte för att jag inte vet vem det är, utan för att nu vet jag också lite mer om bakgrunden.. =)



Rolig idé det här med dagens bloggare! Keep it up! =)



Kram Angie

2009-01-26 @ 13:13:15
URL: http://angiepangie.blogg.se/
Postat av: Elin

Gillar hennes blogg :)

Så himla roligt med dessa "blogg-intervjuer" :)

2009-01-26 @ 13:23:11
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: utlandsmamman

Kul idé med intervjuer! Duracellmamman läser jag ju redan, men annars är det ju ett väldigt bra sätt att hitta nya favvobloggar på.

Ha de' :)

2009-01-26 @ 14:12:53
URL: http://utlandsmamman.blogspot.com/
Postat av: Jessica

Ha en bra dag!

2009-01-26 @ 14:50:48
URL: http://jjessiiicaa.blogg.se/
Postat av: sessan ☆

Inte så konstigt att hon tillhör mina favorit bloggar ;D



Tusen tack hjärtat för gratulation!

Vi har haft en strålande dag & nu sitter jag & betar av hur många fina gratulationer som helst ;D Man måste ju tacka!



KRAM





2009-01-26 @ 22:15:51
URL: http://sessanochprinsessan.com

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback