Var är min jobbmotivation idag då?

Nu är klockan över 10.00 och jag har fortfarande inte utfört något som direkt kan kallas arbete! Jag sliter fortfarande med mitt lager. Fick höra av revisorn vad jag skulle göra men nu får jag inte till det i mitt bokföringsprogram. Blir galen snart!
Istället för att ta itu med detta väljer jag att göra annat....

Det snurrar lite tanker hos mig nu och jag tänkte att om jag skriver här istället och får ut lite så jobbar jag bätter sen!

Har bla suttit nu på förmiddagen och letat efter någon restaurang som jag kan bjuda min man på till helgen. Raffa fyller 40 år på söndag och farmor har lovat att vara barnvakt på lördag. Gick in på Göteborgs finaste restaurangers olika hemsidor för att se vem som kan erbjuda den godaste maten. Besökte bla min vän Anne och hennes man Håkans restaurang!
Vad jag inte riktigt förstår med lyxkrogarna idag är att det ska vara SÅ konstig mat? Jag har varit på de flesta av dessa restauranger och jag VET att det i slutändan alltid blir bra, men ärligt talat. Populärast bland maträtter just nu är tydligen Blodduva! Är det någon som blir sugen?
Eller vad sägs om Grissida serverat med russin och blodpudding? Mums filibabba, det tar vi?
Ja ja, nytänkande och utmaningar tycks vara den stora grejen! Vi får se vart vi hamnar, underbart ska det bli allafall och jag ska se till att vara tillräckligt pigg för att dansa loss på någon avenykrog hela natten :)

Fick också lite huvudbry igår gällande vår resa. Vi har reserverat platser som vi fortfarande kan ändra om vi vill. Igår gjorde Raffa ett hembesök ( kund som vill ha värmepump) hos en kompis kompis. Hon var jättebrun och Raffa frågade om hon hade varit ute och rest. Hon svarade att de hade varit på Guadaloup i två veckor, med samma resebolag och samma hotell som vi ska på, och hon var jättemissnöjd :(
Maten var inte bra, tråkig strand just vid hotellet och SVINDYRT!
Känns ju inte alls bra och nu känner jag att jag får fortsätta jaga. Kanske jag hamnar i Thailand igen alla fall, eller Brasilien! Vill så gärna få detta klart och veta att jag har något skönt att se fram emot.

Nu MÅSTE jag jobba, med eller utan motivation.
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Rebecca

det går inte att kommentera ditt inlägg "En bra start på dagen" så jag gör kommenteren här i stället.

GI är kanon.

Jag och mannen körde det för några år sedan, gick snabbt ner i vikt (han rasade och även efter han slutat fortsatte han rasa) man höll sig mätt och det var gott. Har pauluns kokbok med massor av goda recept, som vi använder ofta här hemma.

Hoppas ni snart hittar en resa som känns helt rätt så du kan börja drömma och längta ordentligt.

Kram

2009-02-04 @ 11:03:13
URL: http://cheeky.webblogg.se/cheeky
Postat av: Åsa

Nä den där jobbmotivationen ahr en tendens att springa och gömma sig emallanåt.... anser också att nån minut bloggande får den tillbaka... :)



Åh härligt med trevlig restaurangbesök och en härlig resa att se fram emot!!



Ha en bra dag /Åsa

2009-02-04 @ 11:19:23
URL: http://smultron.wordpress.com
Postat av: sessan ☆

Hoppas arbets moralen återvänder snart, så drygt att sitta på jobbet & vara omotiverad..... Men tänk som så, det är tyngsta månaderna både mentalt & ekonomiskt för de flesta, så att fokusera på krånglig bokföring måste vara ett ork.

Men jag är övertygad om att du knäcker koden nu som du skrivit av dig ;D



Vad tråkigt med er rese bokning, hoppas ni hittar något annat fint rese mål.



Kulinariska upplevelser blir bara mer & mer avancerade, dock känner jag som regel att det enkla är det bästa!!



Ja ja, köp ett domän & flytta happy smiling



Ha en strålande dag hjärtat

2009-02-04 @ 11:59:46
URL: http://sessanochprinsessan.com
Postat av: Marcus

Hmm nu har du fått två varningar om "Rainaloupe" Bättre ni åker till Thailand och kommer förbi oss istället!



Ps. Kommentarsida går knappt att se vad det står nu när det är ngt silverfärgat typsnitt på grön bakgrund.



Hälsa Rafael att jag beklagar sorgen att han fyllt 40:)

2009-02-04 @ 16:40:00
Postat av: Duracellmamman

Hoppas det löste sig med lagret Gumman, papper o penna fungerar alltid du vet;-)



Ja vem vill inte till Thailand igen... jag hänger genast på... bara tiden hade funnits :-(



Kramis!!



Ps. Pastaplus är en av våra favvorrestaurangen, kolla in deras hemsida. Så mysig miljö o maten är helt GUDOMLIG!!!



http://pastaplus.se/

2009-02-05 @ 00:18:58
URL: http://duracellmamman.se/

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback