Raffa vet vad han gör :)

Nu är det bara 30 minuter kvar innan jag kan stänga butiken och åka till mina tjejer. De är hemma hos min kompis Millan och hennes flickor och leker. Raffa spelar fotboll på söndagar och brukar ta dem med sig men idag ville Millan ha dem så att de kunde få leka. Ska åka dit och umgås direkt efter jobbet. Lilla Leonie har tydligen ramlat hemma idag och har skrapat sitt ansikte. Det gör så ont i en när man vet att de har slagit sig, får se vad jag har att vänta mig.

Millan är min "äldsta" vän och vi har varit bästa vänner i 29 år nu. Vi har gjort det mesta tillsammans och hon har även flyttat efter mig hela tiden. Ett år efter att jag flyttade till Oslo kom även hon, och ett år efter att jag flyttade till Göteborg kom hon även dit!

När hon just hade fått veta att hon var gravid första gången bodde hon i Oslo och vi var och besökte henne. Hade födelsedagsfest för henne och satt ute på hennes altan och åt kräftor. Millan sa till Raffa att han borde göra mig gravid eftersom vi alltid sagt att vi skulle skaffa barn samtidigt. Raffa var egentligen inte intresserad av att ha fler barn men jag hade också tjatat på honom länge. Millan gillar att spå folk och även lägga tarotkort, vilket hon gjorde denna kväll. Efter ett antal drinkar på Raffa lovade han att om hon spådde honom och fick "rätt" reslutat så skulle han se till att även jag blev gravid. Millan spådde och resultatet var att vi tillsammans skulle få två barn ihop. Jag sa till Raffa att det är bara att ge järnet för jag var "mitt i" just då!

Dagen efter gick Raffa ut till Millan och gjorde en "high five" och sa att nu har han fullföljt sin plikt, din bästis är nu gravid!

Fem veckor senare testade jag positivt och Millan och jag födde varsin dotter. Felica föddes 12/3 och Emilia 28/4.
En lite för tidigt och en lite för sent!
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: sessan ☆

Wow vilken historia!!! Best of friends ♥



Du hade ni mens samtidigt som unga? Fy feo, jag brukar få in alla mina väninnor i min cyklus fniss ger mig fasiken på att jag klarar det över internett också ha ha



Pussigull gumman

2009-02-01 @ 14:30:15
URL: http://sessanochprinsessan.com
Postat av: Tamara

Tack för din kommentar, jag tror inte att du någonsin kommer förstå hur mycket det värmde idag. :) Det där med bollplank lät ganska skönt - det är mer givande att prata med vuxna som faktiskt vet att det är fel att dricka varje dag än att prata med sådana som hittar på ursäkter till varför det är okej. Fast pinsamt nog så hittar jag inte din mejladress någonstans, haha, så du kanske kan skicka ett till mig först? Min mejl är: [email protected]. Det räcker med ett "Hej" eller så, bara så jag har din mejl. :)



Kram (och tack!)

2009-02-01 @ 14:34:15
URL: http://fewwordscankillme.blogspot.com
Postat av: Bloggungen Nils mamma Anna

Detta visste jag inte om dig och Millan. Vad skönt det känns att även om vi umgås mycket, så har vi mycket kvar att få veta om varandra.

Tack för gott sällskap igår, kul spel. Jag har raderat några kort från kameran faktiskt.

//Anna

2009-02-01 @ 14:59:44
URL: http://bloggungen.blogg.se/
Postat av: Agnieszka

hihi vad roligt att få barn på så lika tid, jag har oxå en kompis från gymnasiet som fick barn den 27e december 2008, och jag fick elton den 14 januari 2009! bra tajmat! Hennes kom 5 dagar för sent, och min 5 dagar för tidigt!!!



kramar

2009-02-01 @ 16:55:02
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: PERFEKTION

Ha ha, vilken rolig grej! Min allra bästa vän är fyra år äldre än mig och känner en viss längtan nu.. Jag däremot väntar gärna mina åtta år till trettio.

2009-02-01 @ 20:41:08
URL: http://perfektion.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Vilken häftig grej. Och vad roligt att få barn så nära varandra när man är bästa vänner.

Förstår din känsla om värken i mammahjärtat, sånt är inte roligt.

Kram

2009-02-01 @ 21:47:22
URL: http://cheeky.webblogg.se/cheeky
Postat av: Judit

Va kul att ha en sådan bästa vän, hela livet.. Som vet allt som man varit med om och som sagt, skaffar barn med samtidigt osv. MYS!

2009-02-01 @ 22:13:45
URL: http://elektron.blogg.se/
Postat av: Sessan ☆

God morgon hjärtat!!!



ha en fin fin dag

2009-02-02 @ 09:18:40
URL: http://sessanochprinsessan.com
Postat av: Duracellmamman

Kuuuuuuul!! Vilken story!! Skicka hit henne omgående bums, så hon kan fixa till en liten Guldklimp i magen här med ;-D



Kramis!!

2009-02-02 @ 09:56:54
URL: http://duracellmamman.se/

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback