Mitt blödande mammahjärta.


Hej då tjejerna. Ha en underbar dag så ses vi sen.


Så skönt det var att lägga sig extra tidigt igår, jag var verkligen helt slut i hela kroppen.
Nu är jag på jobbet igen och känner mig utvilad och i form. Jag lämnade tjejerna idag och de stod i fönstret och vinkade när jag gick. Hade lite disskutioner med Emilia igår när jag hämtade henne som gjorde mig så leden. När jag frågade om det var kul att vara tillbaka på dagis och få träffa Tristan igen ( hennes kärlek) svarade hon att det var kul på dagis men Tristan är bara kär i Julia och Alva. Ingen kunde vara kär i henne för hon var så ful. Det gör så ont i mitt hjärta när hon säger det och det är ju verkligen inte sant. Nog är jag ganska partisk i den frågan men Emilia är ju så söt.
Oavsett så tycker jag det är så tråkigt att få höra detta, hon är inte ens 5 år ännu och detta kommer redan.
Jag vet inte hur jag ska sköta det heller. Vill ju lära henne att utseendet inte har någon betydelse, samtidigt som jag säger till henne att hon är sötast i världen ( ihop med sin syster).
Mest var hon ledsen över sitt hår, hon anser att hon är väldigt ful i håret. Lösningen för henne är att alltid ha sin prinsesskrona på sig, säger hon. Ja, ni ser ju på bilden.

Jag får fortsätta prata med henne och kanske detta bara var något som kom igår.
Sved gjorde det alla fall. Nu måste jag sätta lite fart.

Kram så länge
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Moolin.se

Oj, vilken knivig situation. Va läskigt att det där kommer redan? Man kan ju undra vart hon har hört det? Jag vet inte alls hur jag hade hanterat situationen mer än att tala om för henne hur vacker hon är på insidan och betonat att det är det som gör henne vacker på utsidan också? Kanske? :S



Kram på dig, skönt att ni mår bättre!

2009-02-17 @ 09:17:38
URL: http://www.moolin.se
Postat av: emma härnqvist/perfektion

de där är inte lätt..

jag kan tänka mig att det är så att de andra barnen har en ny lek som de ägnat sig åt när hon har varit sjuk. och så en dag så är hon tillbaka.. och då krockar de lite. barn byter så lätt kompisar, emn snart kommer hon säkert in i de igen. men jag kan tro att det är svårt för en förälder att ta de.. "mamma jag är ful" de borde inte få komma över en femårings läppar liksom.. de är ju bara barn som ska leka, inte tänka på utseende. usch, sitter emd en klump i magen, de kan inte varit roligt för dig att lämna dem idag.. oavsett hur mycke de skiner på bilden. kramar

2009-02-17 @ 09:19:48
URL: http://perfektion.blogg.se/
Postat av: Elin

Kanske ett tecken på att våran värld är alltför utseendesbetonat? Kan förstå att det är jobbigt att höra av ens lilla dotter att hon är "ful" (något som nu inte alls stämmer för du har otroligt fina döttrar). Och som sagt barn byter kompisar hela tiden, snart är nog Tristan kär i henne igen :)



Ha en fin dag!

Kram Elin

2009-02-17 @ 09:30:16
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Agnieszka

Ush vad tråkigt när barnen säger sånna saker redan i den åldern.

Hoppas det bara var någe tillfälligt som hon fick för sig igår då.

kramar

2009-02-17 @ 10:45:45
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: A

Men stackar'n! Det är ju så man vill gråta...

2009-02-17 @ 10:45:57
URL: http://lyckligfruochmamma.blogspot.com
Postat av: utlandsmamman

Men fy vad trist. Barn i den åldern borde inte ens tänka i de termerna, men som vuxenvärlden ser ut tar de givetvis efter. Det kan ju vara ett barn som söker uppmärksamhet som säger något sådant av ren avundsjuka. Hoppas de kan reda ut det på dagis.

De är ju precis hur söta som helst dina båda tjejer!

Kram

2009-02-17 @ 10:56:13
URL: http://utlandsmamman.blogspot.com/
Postat av: Rebecca

Hon är ju hur söt som helst!!!

Fasar för dagen då någon av mina kommer och säger sådär. Det är ju sant det du skrev, jag säger till Celine (och savannah) hur söt och fin hon är varje dag och ändå vill man lära dom att utseendet inte spealar någon roll.

Svårt det där.

Ha en underbar dag!

2009-02-17 @ 13:40:34
URL: http://cheeky.webblogg.se/cheeky
Postat av: Mormor

Jag tycker du är sötast i värden :Det är killarna som inte har någon bra smak Kram från mormor och janne

2009-02-17 @ 16:46:27

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback