Jag har bara en framsida...

Det är underbart att ha två barn. Två små systrar som liknar varandra men ändå har sina egenskaper. Emilia är en Lill Åsa och Leonie är en Lill Raffa. Älskar att se hur de tar hand om varandra och det är underbart att höra att Leonie "bara äskar Mia"
MEN, det är också ganska svårt. Speciellt nu när vi är sjuka och man själv ska ta hand om de och roa dem hela dagarna.
De ska ALLTID leka med samma leksak, de ska sitta på SAMMA stol, de ska ha SAMMA mugg, de slåss och knuffas och de skvallrar. 
Just nu gör de allt för att få min uppmärksamhet, men det är inte lätt att tillfredställa dem! Nu sitter vi i soffan och det funkade ju bra, de kan sitta på varsin sida av mig och bägge sitta bredvid mamma. Värre var det igår när vi skulle sova på dagen. Jag la mig givetvis i mitten med en tjej på var sida. Tyvärr kan jag inte själv somna på rygg så efter en stund la jag mig på sidan. Råkade lägga ansiktet åt Leonies håll.
- Mamma, jag vill inte ligga med din baksida, jag vill också ha framsida!
Jag har ju bara EN framsida? 
Det slutade med att även om man själv mår dåligt och huvudet värker ordentligt fick jag snurra och vrida hej vilt för att få de nöjda.
Nu är de lite olika sjuka, Leonie är mest hostig och behöver hostmedicin. Emilia har feber och behöver Alvedon.
Nä, de ska givetvis ha SAMMA flaska!
-  Noni osså ha den flaskan.....

Innnan jag själv fick barn, speciellt innan jag fick TVÅ barn, tyckte jag det var lite töntigt när man klädde barnen lika, hade samma cyklar, samma leksaker osv.

Idag har jag fattat den grejen!
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Linda

HAHA!!

Hej!

Hur e det!?

Kolla in min sida vet jag!! Har en stor tävling på gång nu ! Handla och få pengarna tillbaka!! Barnprylar klart:) Kolla in! Ha en go dag!!

Linda=)

2009-02-11 @ 13:57:46
URL: http://mellakaramell.wordpress.com
Postat av: Monica

Jag förlåt om jag ler..men jag kommer ihåg det som i går.De två äldsta är på pricken 2 år emellan..jag kan hör dem fortfarande:). Nu när de snart är 14 och 16..hmm hör de ännu mera;);)kanske inte att jag behöver LEKA och underhålla dem..men nu är det andra saker..skola..killar..tjejer..svaller..klädstilar..

finnar..smink..mobiler..träningar..tävlingar..listan är hur lång som helst.Men när de blir sjuka..vill man gärna ha mamma..helst sova inne hos mamma.:)

må gott och krya på er.

2009-02-11 @ 14:09:55
URL: http://www.helamittliv.blogspot.com
Postat av: sessan ☆

Detta var bara ett av dina toppen inlägg!! det kan ju inte skrivas bättre faktiskt.

Dock lever jag inte med problematiken, hade vart något fel om 18 åringen kivades med 3 åringen liksom.... Men vi har en 16 åring som är en riktig retsticka som kan mana fram de hysterigaste skrik hos prinsessan, jag tycker det är nog även när vi är friska!



Så jag känner med dig!!



KRAM

2009-02-11 @ 14:24:55
URL: http://sessanochprinsessan.com
Postat av: Judit

Hahaha syskonkärlek, den vet man ju om! Hoppas du kryar på dig snart iallafall.. jobbigt att vara sjuk och samtidigt ta hand om sina barn!



Raffa kanske får komma hem och ta hand om er alla tre :D

2009-02-11 @ 17:03:51
URL: http://elektron.blogg.se/

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback