Härtlig utmaning

Min kära syster har startat en utmaning som jag SJÄLVKLART ska vara med på.
Ska även se till att mina montörer gör det samma med sina mobiler i morgon!

Skänk en slant du också!



Hjärtlig utmaning

Alla hjärtans dag närmar sig och för dom flesta av oss så
kan man glädjas åt denna dag i ett normalt liv.
Men för många människor så är inte livet lika lätt.
Har tagit denna texten från Hjärt och lungfondens sida..

"Varje år föds 1000 barn i Sverige med hjärtfel. Det är en av hundra nyfödda.
Medfödda hjärtfel är ett samlingsnamn för flera hundra olika missbildningar
 i själva hjärtat eller i de stora blodkärlen runt hjärtat.
En stor utmaning för dagens forskning är att hitta snabba och
säkra sätt att upptäcka eventuella hjärtfel hos nyfödda.
En snabb diagnos ökar chansen för sjukvården att agera
innan barnet blir alltför påverkat av sin sjukdom.
Vissa typer av medfödda hjärtfel måste man helt enkelt
 upptäcka i tid, annars riskerar barnet att dö."

Nu utmanar jag er att göra som jag..
Ge ditt bidrag till forskningen och hjälp någon att fortare bli frisk.


Bilden är tagen från Hjärt och lungfondens sida



Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Helen

Toppen .. då hoppas jag många kan avvara en slant.

2009-02-04 @ 21:01:02
URL: http://famstenstroms.blogg.se/

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback