Här kommer Cheekys blogg!


Idag ska ni få läsa vad Rebecca tycker om blogglivet.
Läser hennes blogg dagligen och här får vi följa hennes vardag som mamma till två underbart söta tjejer med jättefina namn. Kommer ofta med shoppingtips som jag sällan kan motstå!




När startade du din blogg och varför?

Jag började blogga på http://cheeky.zoomin.se/ i mars 2007. Men flyttade nu i januari 2009 till min nya blogg.

Anledningen var att vi skulle gifta oss och jag ville skriva om planerna och sen för att vänner och släkt skulle

kunna följa Celine i hennes utveckling. Innan dess skickade jag en himla massa bilder på henne till allas mail

och detta var ett enklare sätt som tog mindre tid.


Hur ofta uppdaterar du din blogg?

Olika med ca 3-7 gånger per dag


Hur många läsare har du per dag och vad har du gjort för att få alla dessa läsare?

Det är jätte olika, ca 40-150 unika besök, mindre på helgerna. Jag läser själv bloggar och kommenterar

och sen pingar jag ibland.


Hur mycket tid lägger du på din blogg?

Ganska lagom enligt mig, lite för mycket enligt min man. Men det tar ju tid att läsa

andras bloggar med.


Har du egna favoritbloggar som du följer?

Ja några stycken läser jag dagligen och några andra någon gång i veckan.

Läser din dagligen!


Vad är det mest positiva och negativa med att driva en blogg?

Positivt är alla nya bloggvänner man fått och det negativa är väl att man

tänker "bloggmaterial" på allt som händer.


Vad är din drivkraft?

Söta läsare och kommentarer. Och att jag älskar att skriva helt enkelt.


Vad tycker din familj och vänner om att du bloggar?

De som man träffar mindre ofta tycker det är jätte kul att kunna följa oss

och se vad som händer. Men vänner man träffar dagligen eller ofta vet allt redan när man ska berätta något,

för då har de redan läst om det i bloggen. Men det är bara positiva kommentarer.


Vad du får din inspiration ifrån?

Livet, familjen och mina intressen.


Vad har du har för tips för andra som vill nå framgång i sitt bloggande?

Skriv om det DU tycker om.


Hur ser din framtid ut som bloggare och har du några mål med bloggen?

Fortsätter så länge jag tycker det är roligt. Målet är väl att få ihop ett blogg gäng för att träffas

i verkliga livet. Hade varit hur kul som helst.


Tack så mycket Rebecca för att du ville bli intervjuad av mig!


Hos Diana hittar ni idag en intervju med Icho

Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: IchO

du kan också göra en intervju med mig om du vill :)

2009-02-05 @ 23:00:57
URL: http://icho.webblogg.se/
Postat av: isabels värld

Det var en ny blogg för mig som jag måste kika in hos. Natti natti

2009-02-05 @ 23:26:50
URL: http://isabelsvarld.blogg.se/
Postat av: Linnea Malivéz

Vad ska du göra i helgen då? :)



Kram

/LM

2009-02-06 @ 07:05:38
URL: http://twistandshine.blogg.se/

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback