God morgon otursdagen???

Idag känner jag mig lite bättre. Febern är borta men jag är fortfarande förkyld, snorar massor och hostar sönder lungorna! Raffa stack iväg och jobbade nu och jag är hemma med tjejerna.

Tror ni på att det är otursdag idag? Jag är inte skrockfull men denna dag klingar ändå illa i mina öron. Ringde en kund förra veckan för att boka ett jobb, hon var skrockfull.

- Passar det Er att vi kommer nästa fredag och monterar Er värmepump?
- Jadå, jag är hemma alltid så det går bra.
- Då har vi en tid bokad på Er fredag den 13:e klockan 08.00
- FREDAG den 13:e? Nä gud, det går inte! Det kommer bli problem. Då tar jag hellre en annan dag veckan efter!
Mina montörer är fullbokade idag och jag hoppas alla pumpar kommer upp rakt och fint utan problem.....

Nu när alla varit sjuka är vi tillbaka på ruta -10 när det gäller sovandet på tjejerna. Emilia kommer till oss igen på nätterna och Leonie är det knappt att jag orkar skriva om.....
Förutom att hon ligger hos oss, vaknar 35 gånger/timme, så är hon även uppe och promenerar en stund varje natt!  Jag lät henne hållas i natt och då går hon runt i alla rum, pysslar lite här och där och sedan kom hon in och la sig och somnade igen. 

Duracellmamman har en väldigt intressant debatt inne på sin blogg just nu gällande vett och etikett i blogglandia. Bland annat tar hon upp hur öppen man är i sin blogg om sitt liv. Vad man väljer att visa bilder på och skriva om. 
Jag har från början varit ganska öppen i min blogg. Ni vet vad vi heter och var vi bor. Ni har sett bilder på det mesta. Jag skriver även om jag är tjurig/nere eller irriterad. Jag förfina inte mitt liv. 
Däremot, som ni säkert förstår, så finns det delar av mitt liv som jag inte väljer att skriva om. Min största greje osm jag måste tänka mig för när skriver om är mitt företag. Vissa delar av min ägarroll vill jag dela med mig av, dels för att ni ska få se hur det är att äga företag  ( inte alltid så glamoröst som det kan låta) och dels för att det är en stor bit av mitt liv. Däremot har jag fått mig en läxa när det gäller att skriva för mycket! 

Alla bilder jag visar har jag fått godkänt att visa. Jag lägger inte ut kort på vänner som inte sagt ja till det. Barnens kompisar håller jag också borta från detta, så länge det inte är Bloggungen och de andra grannarna som vet om bloggen och godkänt att bilderna hamnar där!

Jag har länge varit förskonad mot elaka kommentarer, allt ni skriver är väldigt trevligt. Däremot räknar jag med att de en dag kommer. Under min tid som bloggare har jag hunnit läsa en hel del hemska kommentarer hos andra. Jag fattar verkligen inte hur vissa bloggare står ut!
Värst tycker jag de kommentarerna är till tex Pernilla Wahlgren, Hanna Graf, Prinsessans Dagbok och Gizmolina, där man ifrågasätter/kritiserar deras roll som förälder på ett eller annat sätt. Jag skulle bli GALEN om någon kommenterade min roll som mamma! Åsikter är en sak, men direkta elaka kommentarer i ämnet är för mig förkastligt. 

Jag, och mestparten av alla andra mammor, är världens BÄSTA mammor till just VÅRA barn. Vi gör det som passar VÅR familj bra, vi har VÅRA rutiner när det gäller VÅRA barn, vi uppfostrar så som det passar VÅRT liv. 
Att det ska sitta en okänd männsika ( alltid anonym) och tala om något annat är helt galet!

Nu kan jag inte låta bli att undra vad ni har för bild av mig? Vad har ni fått för uppfattning under tiden ni läst min blogg?

Vill även avsluta med att jag är oerhört TACKSAM för alla trevliga kommentarer jag får!
Mycket skönt att de anonyma elakingarna håller sig borta.

Önskar Er en underbar fredag den 13:de!

  
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Helen

Jag tycker du håller din blogg på en bra nivå. Du är personlig men inte för personlig. Och du har aldrig hängt ut någon på din blogg som har varit negativt.

Precis så som en blogg ska vara. Ha en underbar dag, själv har jag gjort om den till en tur dag och tänkte kamma hem 91 miljoner på tipset i dag.

2009-02-13 @ 11:21:36
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: Monica

Så bra skrivet!:)Själv skriver jag så rumsrent det bara går;). Oj det är visst fredagen den 13! Du ser hur borta jag är..tänkte inte alls..eller så alldeles för mycket på annat hi hi hi..men det är fredag och Bagge har redan visat hela rumpan på Aftonbladet idag!:)(gick inte att missa) Men vi dansar väl ikväll eller hur:):)?! Må gott

2009-02-13 @ 11:39:24
URL: http://www.helamittliv.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Gillar att läsa din blogg. Du är så pass personlig att man känner att man fått en bild av din vardag och dig som person.

Tycker du verkar vara en kärleksfull och rolig mamma och fru.

Håller med dig om att dumma kommentarer om föräldraskapet är sjukt onödigt.



Önskar dig en mysig fredag!

2009-02-13 @ 12:42:13
URL: http://cheeky.webblogg.se/cheeky
Postat av: Moolin.se

BRA skrivet vännen. BRA!

2009-02-13 @ 23:13:35
URL: http://moolin.se

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback